Besökare

torsdag 14 mars 2013

Ordning & Reda

I tisdag gick vi igenom bokföring på min Nyföretagarutbildning. Det är ganska mycket att sätta sig in i, men vår duktiga kursledare Kurt lyckades förmedla det hela på ett väldigt bra sätt. Nu när jag väl har tagit mig tid till att sätta mig in i det hela, har det visat sig att det egentligen inte är så svårt.  
Nu är det ordning och reda här hemma. Vid bokslut kommer jag att anlita en revisor, men jag försöker att göra så mycket som möjligt själv tills dess.
Visst är det fantastiskt hur det kan finnas så ofantligt mycket papper i det så kallades "papperslösa" samhället?
 
Ikväll är det sista gången på kursen och tiden har verkligen gått snabbt. Det är lite häftigt att gå tillbaka och titta på hur mycket som har hänt under den här tiden, på bara drygt en månad. Att gå en liknande kurs är något jag kan rekommendera alla som precis har startat ett företag eller går i tankarna om att starta ett företag. Kursen har dessutom varit gratis och jag har lärt känna många trevliga och intressanta människor.
 
Love,
Carro 


1 kommentar:

  1. Okidoki.Då grattar vi din mamma och alla andra som har sin dag i dag...Jag är nyss hemkommen från Uppsala,hade Loke på sista bandykulet i går,sen firade vi Moa som fyllde 5 år..Nu ska jag inte göra så mycket i dag,,kanske lite släktforskning,,sen bara vara..Haé Kram.

    SvaraRadera