Besökare

söndag 24 mars 2013

95% ROCK

 Igår gjorde jag en något annorlunda spelning. Jag började 19.45 och körde en fartfylld show i två timmar utan paus.
 95% Rock.
I publiken satt ungefär 60 personer - bara killar/män.
Det krävs ganska mycket skinn på näsan en sådan kväll och på så sätt kan man säga att den sortens spelning verkligen passar mig.
Jag kan förstå att många arrangörer vill få ut så mycket som möjligt av underhållningen som de anlitar, men det många inte förstår är att kvalité kan vara bättre än kvantité. Ska man täcka upp många timmar under en kväll, tar man ofta paus efter ungefär en timme. Det är alltid lite synd, eftersom man då dödar stämningen som man kanske har lyckats att skapa och sedan blir tvungen att jobba upp den igen under nästa pass. Kvällen blir på så sätt, både för publik och underhållare, väldigt hattig.  Gårdagskvällen var således tämligen perfekt.
Det var en svettig Carro som klev av scenen efter 120 minuters fullt ös på scenen. Jag älskar känslan efteråt; man har gett järnet, adrenalinet har pumpat, pulsen har sjunkit och hjärtat är fyllt av allt det underbara som musik faktiskt medför.
 
 
Love,
Carro 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar