Besökare

måndag 18 februari 2013

Utveckling: Styrka

Många som mailar mig skriver att de vill bli starkare och undrar hur de ska gå till väga. Det finns självklart många olika apekter att ha i beräkning när man vill bli starkare, men främst gäller det att ta ut kroppen mer än vad den är van vid. Det är även så vi bygger upp bättre kondition.
Ni som följer min blogg vet att jag har som mål att klara 20 strikta dips den första juni. För att bygga upp styrkan som krävs för det, vet jag att jag måste köra tyngre träning för de involverande musklena: triceps, bröst och axlar. Bland annat kör jag "fusk-dips" mellan två bänkar med en vikt i knät. Senast använde jag mig av en 9-kilosvikt och den här veckan tänker jag ge mig på 11 kilo. Av erfarenhet vet jag, att när jag kan ha 25 kilo i knäna, klarar jag även med lätthet av att pressa upp kroppen i riktiga bardips.
 
Ja, det var lite styrketips från myssoffan det.
Hoppas ni få en fin kväll!
Love,
Carro 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar