Besökare

måndag 25 februari 2013

Ny Logga

God morgon!
Det känns härligt med en ny vecka igen jag tror att även den här kommer att bli ganska intensiv. Jag håller bland annat på att lägga upp en ny hemsida och det tar sin tid. Jag är ingen expert på området, men den största utmaning ligger faktiskt i formuleringar. Oavsett vad man håller på med, så är det där en klurig grej. Vad man själv säger är långt ifrån alltid detsamma som en annan person uppfattar.
Det här är i alla fall Carros Coachings nya logotyp. På nyföretagutbildningen som jag går, pratade vi förra veckan om  vad olika logotyper utstrålar. Före det hade jag inte ens börjat tänka på vilken logga jag skulle ha. Vi pratade bland annat om vilken känsla olika logotyper förmedlade och jag visste då direkt att jag ville ha en logga som utstrålade glädje. En glad gubbe skulle vara optimalt.
När jag bildgooglade på "happy" fick jag upp bilden ovanför och såg då direkt mina två C:n. Efter överläggningar med maken kom vi fram till att det inte skulle vara ett vanligt ansikte på gubben, utan ett hjärta som skulle representera hälsa. Ni vet ju vad jag brukar säga, hjärtat är kroppens viktigaste muskel och det är ju även i hjärtat vi känner den äkta glädjen. Att två C:n även liknar ett "X", en kroppsform som många strävar efter, blev bara ett stort plus i kanten.
 
Huruvida hjärtat skulle vara rosa eller rött, kom sedan att bli det största dilemmat. Jag insåg dock att jag skulle begå ett stort tjänstebrott mot mig själv om jag skulle svika den rosa färgen.
 
Hoppas ni har en fin start på veckan!
Love,
Carro 
 

5 kommentarer:

  1. Vilken finurlig logga, verkligen!

    Fin start på veckan? Ja, underbar, morgonlöpnin för första gången i år. Stor kärlek!

    SvaraRadera
  2. God eftermiddag snygging..Fin bild på dig..Hoppas att du får en fin start på veckan.kram kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till den fina Loggan,,Bra jobbat..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Vilken passande logo och så du :)

    SvaraRadera