Besökare

måndag 4 februari 2013

Min absoluta favorit...

Min absoluta favoritövning har alltid varit dips.
Det är en sådan vinnarkänsla att pressa upp kroppen i den där baren. Under  graviditeten och nu efteråt har jag inte orkat köra dips, då jag helt enkelt varit för klen i armar, bröst och axlar. I lördags gjorde jag dock mina första två korrekta repetitioner på väldigt länge...
Mitt mål är nu att kunna köra 20 dips innan den första juni. För att bygga upp styrkan i övningen kommer jag att köra dips mellan två bänkar och försvåra det hela genom att lägga lämpliga vikter i knät.
Personligen tycker jag att dips är den aboslut bästa övningen för att få bort och motverka så kallat "gäddhäng". Eftersom man med lätthet kan köra den hemma mellan två stolar, skulle jag vilja påstå att det är en riktig "superövning".
 
Och apropå super...
Önskar er alla en superstart på veckan!
 
Love,
Carro 
 
 

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har tyvärr inte hennes mail och kunde inte heller kommentera på hennes blogg nu. Men det stod att hon håller på att lösa problemet så hoppas det är åtgärdat snart!

    Dips är en grymt bra övning! Tack för inspirationen! :)

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din sida:-) Fan va grymt! Jag är skitsugen att prova, du har ju fått såna resultat!!! Men du... är det mkt övningar jag inte kommer fixa med min arm? just nu kan jag bara träna lite lite med sjukgymnastens hjälp för jag har börjat fått sån värk i armbågen:-( Men jag vill ju testa detta!!!!!!!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. God förmiddag..Det är så himla svårt att inte kunna köpa hem något till barnen.,,fast de inte behöver något så måste man alltid fylla på med massa godsaker..Ha en fin start på veckan snygging..krmakram

    SvaraRadera
  4. Hej du,,Här är det en grådag,snö kanske på G..20 st till 1:a juni,med din vilja är det säkert lätt som en plätt..;-)
    Jag står i mitten,,bilden är no drygt 35 år gammal..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Men vad hade han för färg på lakanen, eller du?! :) Har du oxå experimenterat med olika längder och olika hårfärger på håret. Hade en period innan jag gick tebax till blonda jag, och nu spar ut till långt igen.

    Synd att min trasiga axel vill inte alls vara med på dips. Men som tur är finns det fler övningar som man kan göra. Det gäller bara att vara påhittig. Go go girl for 20!! :P

    Det blev cookie dough för att den stod närmast till hands bland alla burkar. ;) Kraam!!

    SvaraRadera
  6. Körde ett träningsprogram på vårt wii igår, pinsamt, klarade inte ens av ett göra EN armhävning. Va fan. Krävs lite träning här tror jag minsann, inte konstigt att jag inte lyckas fixa handstand i yoga.

    SvaraRadera
  7. Måste kännas skönt att kunna börja med det igen :)

    SvaraRadera
  8. Sv: Ja, man får allt skapa sina tillfällen :)

    SvaraRadera