Besökare

fredag 23 november 2012

Helgens förberedelser

Imorgon ska September döpas. Det blir ett litet dop med bara de närmsta, i stadskyrkan här  Söderhamn. Jag ser fram emot det och det ska bli spännande att se vad September tycker om det.
Idag förbereder jag det sista med låtarna som jag ska spela på dopet. Det spelar ingen roll hur många gig man har i bagaget, det kommer alltid att vara lite nervöst innan man ska sjunga.
Särskilt i kyrkan.
Särskilt för min egen dotter och man.
 Nervositet är dock inte bara negativt, det pushar en att prestera sitt yttersta. Jag vet många stora musiker som efter 40 år i branchen fortfarande känner av den: Nervositeten.
Det känns tryggt att ha ackorden nedskrivna på en sådan här tillställning. Jag använder aldrig texthjälp när jag gör vanliga scengig, eftersom jag tycker att det är ytterst oprofessionellt av en sångerska/sångare. När man spelar i kyrkan så känns det däremot helt okej.
Mest spännande blir det såklart att framföra låten som jag skrivit själv,
 A Little Piece
Jag har verkligen finslipat hit och dit med tonarter, höjningar och uppbyggnad, men nu har jag äntligen kommit fram till en version som jag känner mig nöjd med.
 
 
Om man vill kan man hålla en tumme för att det kommer att gå bra
 
Ha en härlig fredag!
Love,
Carro 
 
 

 



18 kommentarer:

  1. Stort lycka till, det blir säkert fantastiskt mysigt och minnesvärt!

    SvaraRadera
  2. Ooh, vad roligt att du med har instagram! Har lagt till dig nu, men det kanske du märkt, hihi. Jag heter tezzibus :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Kommer säkert gå bra. Hoppas ni får en bra helg och ett fint dop!
    Ingela

    SvaraRadera
  4. Jag håller alla tummar jag har och jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst och jag hoppas att vi alla sen kan få höra sången här.
    Ha nu en riktigt fin helg hela familjen Ö.
    1000 kramar/Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka fixa det :-) tack så mycket :-)

      Radera
    2. Det är hur smarrigt som helst!! :P Ja det finns nog lika många studier på det där med eaa och bcaa som det finns människor. Men i senaste numret utav Body förklara dom det rätt bra och enkelt för en som skickat in en fråga om det. Placebo eller ej men jag tycker att jag orkar mer under passet när jag dricker det. Blir nog en bra dag detta för solen försöker att ta sig fram. :)

      Självklart så håller jag både tummar och tår! Åh det kommer att bli ett minne för livet. Härligt med en egen sång. Önskar jag kunde vara en lite fluga i taket och få lyssna.

      Hoppas att även du får det! Kraam!

      Radera
    3. Jag tror inte att det är placebo :-)
      Ska kolla tidningen nästa gången på gymmet. Tack för tummarna och tårna ;-)

      Radera
  5. Så underbart. Hoppas ni får en riktigt fin dopdag!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag håller alla tummar jag har en jag är säker på att det kommer bli fantastiskt fint! :D Trevlig helg önskar jag hela familjen!! :) Kram

    SvaraRadera
  7. Hej du,,Jag håller tummar o tår för dig/er..
    Det var ett gäng krångliga ackord du fått ihop...
    Ja du dina geografikunskaper ger jag inte mycket för,,men ändå 2/3 delar rätt i alla fall,,Lycka till i morgon..Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men 2/3 är ju inte så pjåkigt ;-)
      Tack för tummarna och tårna!

      Radera
  8. Tack så mycket för tipsen på bra träningsmusik. Känner att jag behöver lite nytt =)
    Jag håller tummarna för i morgon. Det kommer att gå jätte bra.

    Kan du inte göra ett inlägg om lite olika magövningar någon dag? =)
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé, ska skriva ihop något med lite bilder framöver :-)
      Tack för tummarna <3

      Radera