Besökare

onsdag 28 november 2012

Döptes till Älskling

Innan vi åkte till kyrkan i lördags bestämde vi att det var jag som skulle svara när prästen frågade oss vad September skulle döpas i för namn. Jag frågade då Älskling om vi var säkra på att September Boo skulle rimma på engelska "so" och inte exempelvis engelska "do", "you" och "true". Det visade sig då att vi stod där, en timme före dopet, och fortfarande inte var säkra på vilket uttal vi skulle välja. Till slut fick jag bestämma och jag ändrade då hennes uttal till det sistnämnda, som rimmar med "true".
With you - Fin låt där det rätta uttalet på Boo nämns hela 4 gånger de 16 första sekunderna
 
Boo som rimmar med "true" är slang för "Älskling" på engelska. Ursprungligen kommer det från franskans "Beau" som betyder vacker.
 
Innan jag avrundar det här något invecklade inlägget vill jag passa på att berätta att jag har fixat med inspelning av Septembers dopsång. En väldigt snäll vän och kollega kommer att hjälpa mig nästa vecka. Ser verkligen fram emot det...
 
Ha en fin dag!
Love,
Carro 
 


13 kommentarer:

  1. Morsning,,ja dessa stolar får säkert många ögonbryn att åka upp i pannan,,men kul ser det ut..Vädergubbarna fick tji,,ingen snö här,Än..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det precis börjat... Och lär väl inte sluta förrän på fredag kväll. Usch...

      Radera
  2. Det är nog så jag tänkt på det hela tiden, som att ni uttalat det att rimma på true. Men jag har ju såklart aldrig hört er säga det, och skrift och tal skiljer sig ju ofta åt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ser :-) och prästen uttalade det som det svenska killnamnet Bo ;-)

      Radera
  3. Vilken fin bild på mor o dotter <3
    Jag har bara tänkt på namnet Bo med två o, men namnet som rimmar på true är ju fint!!
    Ha en bra dag!
    Kramen
    Ingela

    SvaraRadera
  4. Javisst är det, men själv så har jag inte kommit på någon än. :) Vad har din lilla mini me hittat på nu tro?! ;) Verkligen tur att det finns Play som sagt var för jag missade jue en serie igår när vi höll på med det trådlösa nätverket här hemma. Men nu så kan jag surfa med mobilen bäst jag vill. :P

    Härligt när namn har en mening på det där viset. Visserligen betyder namn ofta något, men att det betyder något speciellt för en själv är som grädde på moset. :)

    Ha en toppendag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Själv Boo-grejen kom ju ursprungligen från att det är ett familjenamn på hennes faders sida :)

      Radera
  5. cool blogg :)
    åhh tack hahah ja har man ett snyggt arsle ska man vara stolt över de hahah ;) de är leggings, inte jeans - coola va? köpt på ebay :P

    jaa vi ska ju ha snö vid det här laget men verkar vara slut på lagret för har kommit lite sen regnat bort :/

    hoppas att du mår bra :) kram

    SvaraRadera
  6. God eftermiddag..Har köpt en leksals spis till barnen så det ska bli skoj hur de kommer leka med den här hemma.Ha en fin onsdag..kram

    SvaraRadera
  7. SÅ fina ni är båda två!

    Nu du, Carro - är vintern här! Ingen återvändo ;)
    Härligt va??

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy.... ;-) tänkte på dig när snön kom idag ;-)
      Kram

      Radera