Besökare

torsdag 18 oktober 2012

Separationsångest?

Igår var det första gången som jag var ifrån September, eftersom jag hade en tid hos min frisör. I hela tre timmar var jag borta och under tiden tog mormor väl hand om vårt lilla gotroll.
När jag kom tillbaka satt de och lekte på golvet och verkade ha hur kul som helst. Jag hade inte oroat mig för att det inte skulle gå bra, ändå var det väldigt skönt att höra att lillan hade varit glad, lugn och snäll. För egen del kändes det konstigt att vara ifrån henne, eftersom jag har tillbringat 24 timmar om dygnet med henne i sex veckor. Eller förresten... i 46 veckor.
Jag blev väldigt nöjd med håret också. Ut med det gamla och i med nytt. Det kostar en del att sätta i extensions, men det är värt varje krona för en tjej som hade rakat huvud för bara två år sedan. Apropå pengar, var det fruktansvärt dyrt att vara korthårig. Då var jag hos min frisör var fjärde till var sjätte vecka för att putsa och färga. I januari satte jag i mitt förra hår och därefter sattes det om tre gånger.
 
När man räknar på det,
är det rena rama kapet att vara långhårig för mig!
 
Hoppas ni har en fin torsdag!
Love,
Carro 
 
 

19 kommentarer:

  1. Mors,,Ja Lukas var ett populärt namn för ett antal år sen..Isterband på detta vis,tipset fick jag av min bror,,men det blir inte så ofta..Klart September hade det bra/mysigt med mormor..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Visst är man och funderar, oroar och saknar lillan när man är borta,fastän man vet att de har de bra. Snyggt hår fick du också!!
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, de har det ju hur bra som helst :)
      Tack <3

      Radera
  3. Hej Carro!
    Hon ser verkligen go ut det lilla trollet och jag förstår att det känns konstig att vara ifrån henne.
    Håret blev supersnyggt. Jag kämpar på med att få mitt jämnlångt dock utan "fusk", hihi, men det tar tid. A tycker jag ska klippa mig kort igen men jag ger mig inte den här gången.
    Tack för din hälsning hos mig. Ja nu närmar vi oss flyttdagen med stormsteg och jag längtar. Kan säga att det är väldigt rörigt hos oss nu. Vi har ju fördelen att ha kvar nuvarande lägenhet hela november så vi kan åka tillbaka och städa ur rum för rum om vi vill och ta det riktigt lugnt.
    I detta nu åker A till en bowlingkompis med min "nya" PC och säljer den för han tyckte att det var så dumt att jag inte tog en MAC då jag bytte nyligen, så nu har jag en MAC,hahaha.... håller på att lära mig den nu.
    Ha en bra torsdag och hälsa lilla familjen
    Kram/Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, han lurade på även dig en sån till slut alltså? ;-)
      Skönt att slippa stressa med flytten :-)
      Kram

      Radera
  4. Haha så himla sött namn hon har! ^^,
    Och extensions är något som jag oxå skulle vilja skaffa men som sagt det kostar ju.. :/

    SV: Åh tack så himla mycket, vad roligt att du tycker det! :)
    Tack detsamma! :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar honung med olika smaker så har fler som jag har köpt på hälsokosten. Men bara ed mint har jag tyvärr inte hittat. Kan tänka mg att det är en perfekt kombo när man är förkyld. :P Mina anvnder jue jag när jag bakar, likaså tänkte jag att använda syruparna till det. Chaien blandar jag med skummad mjölk bara, varm som kall. Och har jag den kall krossad is osså. :)

    Tur att jag har en kompis som är frisör annars så skulle det bli dyrt. Mitt bebishår behöver jue klippas var sjätte vecka. Har aldrig testat med löshår men däremot har jag varit ytterst korthårig. Never again! :D

    Ha nu en toppendag! Kram

    SvaraRadera
  6. Riktigt snyggt! Vem går du hos?

    Sugen jag med men finns inte någon som är duktig i Bollnäs om man skall lyssna på ryktena. Men åka till Söderhamn skulle ju inte vara hela världen! :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hårcenter! De är väldigt duktiga, har bra hår och jobbar galet snabbt. De finns på nätet och facebook

      Radera
  7. Halloj Carro! Tack för fotavtrycket på bloggen. Satans vilken söt liten lintott du har. Solstråla delux!
    /Cecilia
    http://metrobloggen.se/bandofsisters/

    SvaraRadera
  8. fin du är.
    Ja dennis har stört sköna kommentarer får sig många skratt varje dag.
    roligt för barn är ju så ärliga i allt.
    Nu ska vi ha tacos mys efter en dag med massa städning.
    vad händer hos dig ikväll?
    KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en lugn kväll i soffan med älsklingarna. Kanske en film åxå :-)

      Radera
  9. Riktigt tjusigt! Kan tänka mig att det var lite svårt att vara ifrån lilla tösen, det är nog så i början :)

    Svar: Ja, jag har hört den versionen av låten.. Så himla bra! Hon är verkligen en helt fantastisk artist.

    Tack detsamma! Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, kolla, du gick till frisören och fick längre hår!! ;-)
    Det blev riktigt bra!
    Ja, det är alltid tufft utan kidsen i början, men det kan vara tufft utan dem även när de är så stora som mina också. :-)
    sv:
    Ja, vi har ju båda varit gifta tidigare, (fast med andra partners då) ;-), så vitt var inte riktigt aktuellt.
    Det blev VÄLDIGT lyckat!!! :-)
    Yes, äntligen helg imorgon igen!!! :-D

    SvaraRadera
  11. Snyggt, SNYGGT!

    Mitt jobb ja, jobbar som marknadsförare på en teater + danskompani - vi producerar scenkonst för barn & unga - och jag arbetar främst med press & webb. Men även en del med marknadsföring inför gästspel, ragga publik helt enkelt (eller nja så enkelt är det ju inte). Mitt jobb innebär en hel del resor på möten runt om i landet, och ibland även utomlands (när jag har tur!). Egentligen så reser jag varje dag, varannan dag är jag i vårt hus i Borås och varannan i Uddevalla. Hit & dit hela tiden - men veckorna går fort! Idag gör jag min sista dag för ett tag framöver, på måndag ligger jag på en strand och glömmer bort allt vad jobbångest heter=)

    SvaraRadera