Besökare

söndag 28 oktober 2012

Bortskämd Rock'n'Roller

Igår gjorde jag mitt comebackgig efter förlossningen. Jag uppträdde i min hemstad på nyöppnade The Winchester och som jag hade utlovat på facebook levererades en högintensiv show. Det blev massor av rock, en del pop och radiomusik samt en och annan schlager. En bra mix till en blandad publik.
Det blev till slut fullsatt på krogen, trots att det var hård konkurrens från systerkrogen CH, där ett lokalt band hade skivrelease, och Statt, där det var ett stort Halloweenparty. Det var ett sjujäkla tryck på dansgolvet och som vanligt slår klockan två och det är dags för stängning, när man har som absolut roligast.
 Jag var otroligt trött när jag landade i sängen kvart i tre. September hade käkat vid åtta på kvällen och legat i vaggan sedan nio, så jag förstod att hon skulle kunna vakna när som helst. Dröm om min förvåning när hon vaknade först tre timmar senare, käkade på 20 minuter och sedan sov vidare till kvart över nio.
 
Sanslöst skönt efter en Rock'n'Roll Night.
Det är inte bara September som skämmer bort en sliten Rock'n'Roller...
 Älskling har varit och handlat och står just nu i köket och fixar frukost.
Nu väntar en riktigt härlig söndag med familjemys. Kanske blir det en promenad i höstsolen och sedan är det Premier League för hela slanten.
 
Skyller på att jag är lite sliten och väntar därför tills imorgon med att uppdatera gårdagen i bilder.
 
Ha en skön söndag!
Love,
Carro 
 
 
 

17 kommentarer:

  1. Skönt med en förstående dotter o man då mamman rockat på hela natten! ;)
    Njut av söndagen , solen och tv:n.
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Jaha,du är Mört o Kry som en Pigg,,efter gårdagskvällens hålligpång..Jag är nere i Vreta sen i går,,blev lite kvällsmys med barnen först sen lite vuxenmys,med kortspel och några glas rött..Vaknade till en kall solig söndag,hoppas solen skiner på er också..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, piggen och jag :-)
      Samma här, strålande sol, men ganska kallt.
      Kram

      Radera
  3. Ja och hoppas att den verkligen fungerar nu oxå. :P
    Har hunnit bli på nollan här nu och jag har fortfarande inte kommit iväg. Är en sengångare idag men det borde jue vara tvärsom med en extra timme. :D Det kanske skulle ha varit bättre om klockan ställts tebax klockan två istället så hade du fått en timme till på scenen. Här har det tydfligen varit busliv värre ute på krogarna, som vanligt då en lönehelg. Kung i baren lixom. ;)
    Ha en härlig dag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men krogar som stänger tre har inte öppet en timme till på hösten. Däremot städer de en timme innan på våren. Även om det är kul att uppträda, så räcker nog scentiden som den är. Tar på krafterna, både dansen och sången ;-)

      Radera
  4. Jösses så snygg du är människa!

    SvaraRadera
  5. Jisses vad de växer snabbt!! :) Ni verkar ha det så underbart <3 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt galet. Hon har redan vuxit ur flera plagg :-)

      Radera
  6. Hade varit kul o partat loss o lyssnat på dig!! låter som du hade en kanon kväll ;)) ha nu en bra start på veckan! kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Kul med showande igen! Och härligt med både en dotter och en man som skämmer bort dig efteråt! :)

    Sv: Jag har faktiskt inte provat hundra gånger själv, men jag är ganska säker på att jag inte skulle träffa helt rätt så många gånger på raken. Något att ha som mål i vinter kanske..:)

    Hoppas ni får en riktigt fin vecka nu! Kramar

    SvaraRadera
  8. Se där, det går att kombinera en Rock ´n´ Roll-lifestyle med att vara småbarnsförälder. ;-)
    Jag kan tänka mig att det var tryck igår. :-)
    sv:
    Ja, det är riktigt kul att söka och möta sponsorer. Min gode vän och producent Jesper är otroligt duktig i sin roll och har ett fantastiskt kontaktnät. Verkligen rätt man på rätt plats. :-)

    Hoppas du får en bra början på veckan.

    SvaraRadera
  9. Så härligt när de överraskar en med att sova länge! :)

    Kram

    SvaraRadera