Besökare

söndag 9 september 2012

Ännu en underbar Septemberdag

Idag är det ännu en underbar Septemberdag.
Imorse vaknade jag strax efter nio av att hon låg och jollrade i sin vagga. Älskling förundras över hur vi kan sova så länge på morgnarna, trots att vi bara är vakna två snabbisar på natten då vi fyller på med käk.
Igår kände jag mig redo för att ta mig ut på en liten promenad. Jag gick utan vagn, mest för att kolla hur kroppen reagerade. Drygt 20 minuter visade sig vara en perfekt premiärtur för mig.
Det var en härlig septemberdag. Himlen var klarblå och luften otroligt lätt att andas. För ögat är allt sig likt på gatan där vi bor, men inombords är känslan så annorlunda nu. 
Euforisk.
Förutom vårt lilla mirakel och de fina septembervädret utanför fönstret, var September även på tapeten på TV igår. Putte vann ju första etappen av Körslaget med låten "September" igår. Personligen blev jag knocked off my feet när jag hörde Bagges kör. Grymt bra låt, bra solosångare, härlig energi och ett utomordentligt bra arrangemang. Jag beundrar även Louise Hoffsten för att hon visar en sådan jäkla anamma, ger sin MS en rak höger och kör gasen i botten.
 
Såg ni på Körslaget igår?
Har ni någon favorit redan?
Love,
Carro 
 

9 kommentarer:

  1. Hej Carro,,jag såg bara en kort glimt av Louises kör,,tyckte dom var bra,,men har inget att jämföra med..Östhammar,,,njeeej,,,haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Lite för tidigt efter första programmet men jag är väldigt förtjust i Bagge som person och finns nån sån med så brukar jag hålla på dom. Men gillar ju Louise och Putte också..... ja vi får se....
    Nu kommer bonusbarn och barnbarn på fika...
    ses
    kram och ha en fin söndag.
    P.S Vad söt och go hon är September

    SvaraRadera
  3. Herregud, är man så pigg och alert efter en förlossning?! Jiizöz :P Härlig premiärtur! Och September har en blivande karriär inom boxning ser jag med den super-garden hon håller där! :P

    Tack för kramen. <3

    SvaraRadera
  4. Inget körslag i Kina! ;) Men pandor och Buddhor!
    Och imorgon: jobba jobba jo-obba!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket :)
    vilken söt unge haha :)
    hoppas du får en toppen söndag ! kram :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan vännen!

    Nej, inget körslag för mig igår. Jag var på tjejfest - skojjigt värre!

    Misstänker dock att vi kommer att kika senare i höst. Anders Bagge är ju en sköning!

    Härligt med promenad i finvädret.
    Ta hand om er!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Klart man kikade på körslaget, fick ingen direkt favorit kanske men Bagges kör vart riktigt bra blev där emot väldigt besviken på BWO sångaren kör, trodde den skulle vara bättre...

    Söt hon är eran September tös... <3

    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till lilla tösen! :-D
    Himla söt!

    Tack för besöket och dina ord! Alltid kul att kolla in nya bloggar. :-)

    Rock on!

    SvaraRadera
  9. Låter som en riktigt härlig septemberdag! :)

    En deal om snö i fjällen men inte riktigt än här hemma kan jag helt klart godta. Här räcker det om den kommer till advent bara jag får åka skidor i fjällen innan det..:)

    SvaraRadera