Besökare

söndag 2 september 2012

Andra September - Beräknat Förlossningsdatum

Idag är det andra september.
 På ultraljudet i april, fick beskedet att det idag var vårt beräknade förlossningsdatum . Efter det har det varit lite olika bud. Vi visste att hon låg lite över kurvan och med enkel matematik kunde man lätt lura sig att fröken skulle anlända tidigare än väntat. När vi sedan fick reda på att jag hade graviditetshypertoni, ställde jag in mig på att hon inte skulle komma att äntra världen av egen kraft.
Om hon däremot visste hur himla bra vi har det här hemma idag, så skulle hon nog att ha sett till att komma i tid. Älskling kom precis hem med färsk bröd till frukost, solen skiner utanför fönstret och jag har burit ut täcket till soffan i vardagsrummet. Det är massor av bra fotboll på TV idag. Höjdpunkten är klockan fem, då mitt United spelar och jag hoppas på vinst med 4-1.
 
Love,
Carro

11 kommentarer:

  1. Hejsan Carro,,Jag hade sol i morse,,men denär stulen nu,,var det du som tog den??
    För mig blir det finnkampen på Em...Ja lilla September kan väl få komma nu...Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Appropå namnet Justina,det har jag råkat på i min släktforskning ibland,nere på 1800 talet,men dom flesta har det inte som tilltalsnamn,verkar det som..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh så spännande!:D Du skall se att hon på rent jävulskap bara SKA ut klockan fem ;)

    SvaraRadera
  4. Som Ina skriver får hon säkert för sig att klockan fem är en väldigt bra tid att störa mamma och pappa på...;)

    Låter som ni har en riktigt mysig dag framför er i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Hej Carro!
    Såg att du kikat in hos mig.
    Blir glad att tösen inte kommit än, håll dig till torsdag så blir det samma dag som Anders =)
    Vi får vår nya bil (Peugeot) på måndag nästan exakt 2 år sen vi fick förra. Vi är perversa på att byta bil och på att flytta vilket vi ska göra nu igen (blir också 2 år). Vi har köpt en bostadsrätt igen och flytten blir i november. Därför blir det nog inte Thailand i december och blir det inte så så vill jag inte åka jan-feb utan då får det vänta till nästa dec för det är ju den månaden jag fullständigt avskyr men man vet aldrig. Fast först måste A få veta om det blir fler behandlingar. (fick sista droppet i fredags)
    Ha det så skönt i soffan nu till fotbollen.
    Lycka till och hoppas allt går bra när fröken September behagar att komma till världen. Antar att du bloggar direkt sen så vi får veta,hihi.
    Kramar/Y

    SvaraRadera
  6. Hej Carro! kanske den lilla tittar ut innan dagen är slut..vem vet ;=) kikar in i morgon o kollar. lycka till kram kram Jessica

    SvaraRadera
  7. hihi kul att du tycker det :) skönt med en lugn dag :) några planer för den kommande veckan?? kramar

    SvaraRadera
  8. Huvudet har varit rejält tungt kan jag lova - så blir det när man går på fest med fri bar haha. Men 1,5 timmars yogapass gjorde susen!

    SvaraRadera
  9. Hmmm.. det där med beräknad förlossningsdag verkar aldrig stämma..

    Jag hade 5 juli med Ida - hon är född den 15:e
    ..och 9 december med Anton - och han är född den 24;e...

    Hoppas dock att du inte behöver vänta lika länge som vi fick göra!

    Ha en fin start på nya veckan!
    Kramen Jenny

    P:s - klart du ska börja med fina blomplanteringar nu när du ska vara hemma och vara mamma ledig, och hembakta kanelbullar och egen lingonsylt! ;0)

    SvaraRadera
  10. Ibland är man så inställd på ett datum så det är nästan konstigt att inget händer precis då! Fast barn kan komma både före och efter, men de flesta tycks ändå komma efter beräknat datum...Kramiz

    SvaraRadera
  11. är du höggravid på denna bild? du kan inte ha gått upp många kg när du va gravid? =)
    ja gick upp 23kg me min äldsta och 13 me minstingen :p

    SvaraRadera