Besökare

måndag 6 augusti 2012

Big Mama :-)

Ja ja, jag vet att är himlarns mycket magbilder här på bloggen just nu, men på något vis kan jag inte sluta att fascineras över det som händer med kroppen. Igår kom jag på att jag skulle mäta midjemåttet och det visade sig att det hade ökat hela 40 centimeter nu under graviditeten!

Liksom de flesta Mothers-To-Be funderar även jag över hur kroppen och magen kommer att reagera när September har kommit ut till The Real World. Känslan är mer nyfikenhet än oro. Förvånansvärt nog. För en person som jag, som alltid har fascinerats av människokroppen, måste jag åter igen poängtera vilken oerhört häftig studieresa det är att vara gravid!

Love,
Carro

6 kommentarer:

  1. När är det planerat att lilla September ska kika ut?

    SvaraRadera
  2. Vadå mycket mage,,det är ju där det händer saker nu..
    Nä Malung passerade jag i förra etappen,,så på´t igen..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Har en känsla av att du kommer vara i grym form väldigt snart efter förlossningen igen. Med tanke på hur bra form du har hållt dig till under tiden.

    Sedan gissar jag att det kanske inte är det allra viktigaste efteråt heller. Man har nog fullt sjå att lägga all sin kärlek på det nya lilla livet i början..:)

    SvaraRadera
  4. Ja, du Carro - visst är det härligt att vara gravid? Nu är det ju ett bra tag sedan jag var det... Men man kommer ändå ihåg känslan..

    Har en känsla av att du kommer att vara i fin form redan i slutet av september..

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Ja, kroppen är helt fantastisk och väldigt intressant! :) Fiin mage! Det är bara att slänga upp hur många magbilder du vill, det är bara mysigt att titta på den ju :)

    sv: HAHAHAHAH!! Vintern är ju snart här :P Jag har redan börjat fråga folk vad de önskar sig i julklapp. De bara tittar konstigt på mig.. jag som trodde att de hade vant sig efter alla dessa år med frågor om julklappar, några månader innan :) Säger det ju lite på skämt såklart, men hittar man nåt utav det de önskar sig, så är det ju gött att ha köpt nån grej här o där, så slipper man lägga hela decemberlönen på julklappar :P Gött att sprida ut det ;)

    SvaraRadera
  6. Du lär säkert se sådär tränat snygg ut bara nån vecka efter skulle jag tro! ;) Men du har en finfin bebismage nu oxå.:) Min vän har fått sin bebis nu, blev en tjej. hihi Ha de bra... Kramis

    SvaraRadera