Besökare

onsdag 13 juni 2012

Sommarträning



Imorse hade jag möjlighet och skulle ta mig ett av läsårets första sovmorgonar. Kroppen hade dock andra planer och såg till att jag vaknade halv fem istället för åtta. Eftersom det var så otroligt fint väder, fick det bli en powerwalk på morgonkvisten. 45 minuter med en medelpuls på 133. Riktigt skönt.

Inspirerad av det fina vädret och den härliga grönskan, fick det bli lite styrketräning när jag kom hem. Dips är världens bästa tricepsmördare och passar perfekt att köra i trappen till matkällaren. Armarna nära kroppen och sänk ner kroppen till minst 90 grader vid armbågarna. Är det för tungt kan man lika gärna ha fötterna i marken och benen på en stol eller liknande.

Gamla hederliga armhävningar.
För extra tryck kan man ha fötterna upphöjt, som på bilden. Är det för tungt köra man på knäna. När jag tränar hemma kör jag alla repetitioner extra långsamt och fokuserar mycket på andningen. Som en liten touch av Yoga skulle man kunna säga.

Smala armhävningar med armarna tätt mot kroppen i hela rörelsen är också riktigt jobbigt för triceps. Vanligtvis brukar jag tycka att mage är roligaste hemmaträningen, men nu när jag inte kan träna magen ha triceps tagit över den rollen.
Yoga-inspirerat med fokus på styrka, stabilitet och inre lugn. Sträcker långsamt ut motsatt ben och arm vid den djupa inandningen och låter sedan knä och armbåge mötas på mitten vid utandningen.

Frukosten smakar aldrig så gott, som efter ett morgonpass. Pricken över "i" hade ju varit om jag kunnat få mig ett morgondopp innan också, men det får vänta tills åtminstone luften tar sig över tjugo grader.

Bara en vecka på innan semestern nu, sedan hoppas jag på massor av sådana här
underbara sommarmorgnar.
Love,
Carro  


11 kommentarer:

  1. Låter helt underbart!

    Längtar otroligt efter sol, värme och semester nu... Tre veckor kvar för mig fortfarande än dock.. Den som väntar på något gott..:)

    SvaraRadera
  2. Man blir ju inte alls sugen på att träna nu, nej inte alls... ;)
    Längtar så tills jag kan börja träna igen och börja promma och joga med vagnen som sällskap.. =)
    Ni verkar ha det otroligt fint hemma.

    SvaraRadera
  3. HAHA det var faktiskt vad jag gjorde idag, lurade dem på jobbet, det var jättekul för de gick verkligen på det :D

    SvaraRadera
  4. Vad vackert ni bor!! Och du ser tokstark ut :D

    SvaraRadera
  5. Åh vad underbart att kunna träna hemma på gården! Tänk att jag snart kommer ha ett eget hus att träna vid också, svårt att fatta! :)

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig start på dagen, så önskar jag att man kunde få starta alla dagar men den tiden finns ju nästan aldrig. Brukar försöka på helgerna att börja dagen med ett motionspass :) Det är dom bästa dagarna...
    Kram Kina

    SvaraRadera
  8. Ja fy va skönt de ska bli me lite ledighet. Läget med dig då*

    SvaraRadera
  9. Mmmmm morgonstund har guld i mund!

    SvaraRadera
  10. SV: Han mår rätt ok men tanke på omständigheterna och vi tar dagarna en dag i sänder. Tack för omtanken! Allt bra?

    SvaraRadera
  11. Tack
    Jag får krupp på sånt beteende.
    Jag skickade ett mejl mina åsikter till skolan
    Mejlet kommer senare idag på bloggen
    Fast jag inte har barn och kan va hård, så har jag ett stort hjärta.

    Så otroligt söt du är, du är så skön tjej. Du skulle lätt kunna göra en tränings,kost bok

    kram

    SvaraRadera