Besökare

fredag 15 juni 2012

September Boo

Då var det dags att välkomna vecka 30.

Idag var vi hos barnmorskan och hon konstaterade, liksom många andra, att jag har växt på mig rejält den senaste månaden. Jag blir lite snurrig i bollen när jag tänker på att det är drygt två månader kvar, eftersom det redan nu känns som om jag har svalt ett bowlingklot. Huvudsaken är naturligtvis att bruden mår bra och det tycktes hon göra. Hjärtat pumpade på i samma 148 slag per minut och hon växer i sin egna fina kurva som fortfarande ligger lite över medel.
Hänt en del de senaste 10 veckorna...
Vi bestämde för väldigt länge sedan att lill-sessan ska heta September, även om hon nu skulle komma i augusti, vilket det finns en ganska stor risk för. Nu har vi lagt till ett andranamn också. Älskling heter Bo i andranamn och han föreslog en gång, antagligen mest på skoj, att hon skulle heta Boo (internationell variant som rimmar på engelska "so") i andranamn. Grejen är ju den, att jag är väldigt svag för det mesta som är lite udda, så jag fastnade för namnet.
När jag verkligen vill något, då vill jag verkligen något.

Vidare är jag absolut inget fan av den aggresiva genus-debatten som fortlöper i media.
Hen hit, hen dit - I don't give a d*mn.

Däremot så tycker jag dock i det här fallet, att det känns lite småmysigt att Septemeber får ett namn efter sin far, trots att hon är tjej. Lite Islands-mys kan man säga. Älsklingsdottir.

September Boo Öberg.
Love,
Carro

2 kommentarer:

  1. Fina namn :)! Kram o lycka till, Gölin

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, man skall gå sin egna väg. =)

    Tycker båda namnen är fina på eran sessa och unika precis så som det skall vara.. =)
    Huvudsaken är den att man själv gillar namnen, jag fick allt höra om ett namnförslag att det skulle hon minsan inte heta för det heter ju våran arbetskamrats hund men det skiter väl jag i sa jag till min kolega, tycker jag om namnet så skall hon heta så fast det var självaste konungens gris som hette det och då blev han lite spak, hahahahahaaa.. Folk ska inte bry sig man döper de små till det man vill tycker jag.. =) Visst vissa namn kanske är inte riktigt anpassade men sunt förnuft... =)

    Sepetember Boo är jättefint och unikt..

    SvaraRadera