Besökare

lördag 16 juni 2012

Den blomstertid HAR kommit...

I torsdagskväll hade vi ju skolavslutning och tro det eller ej, men vädergudarna var faktiskt på vår sida och skonade oss från regn.
Jag praktiskt taget föddes i klackadojjor, men dessvärre har ryggen hindrat mig från att använda sådana den senaste tiden. Men... är det skolavslutning så är det och klackade pjucks känns då lika självklart som klänning.
Vår skola är en F-9-skola, men skolavslutningarna är uppdelade på 2 cermonier, där vi på 7-9 har en egen. På vår skolavslutningen är det mest fokus på niorna; de får ta emot sina betyg på den stora scenen, stipendier delas ut och några elever underhåller. Min klass slutade 8:an, men för mig blev det ändå lite vemodigt "tack och hej" eftersom jag kommer att vara mammaledig nästa år. Lite typiskt att det är just deras nionde år man missar, eftersom det alltid brukar vara det bästa.

Fick förutom blommorna med det hjärtvarmande kortet, även fina paket av min härliga klass. Känns lite overkligt; dels att inte undervisa nästa år och dels att det som sparkar i magen är en människa som kommer att bära dessa kläder.

Nu har eleverna i alla fall fått sitt efterlängtade sommarlov.
Vi tuffar på ytterligare tre dagar till veckan, sen är det vår tur.

Underbart!




Love,
Carro

3 kommentarer:

  1. Jaså du är lärare..det har jag nog aldrig fattat ;) tur med vädret hade vi oxå!! o så kul med uppskattningen du fick!trevlig helg >kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Men så gulligt av dem! Lilla september kommer att bli bedårande i den sööta klänningen och mössan♥

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. I denna ljuva sommartid!

    SvaraRadera