Besökare

fredag 8 juni 2012

Goda Vanor

Vecka 28
Efter att ha deltagit i Fitnessfighten i septemeber förra året har jag haft en välbalanserad kosthållning. Efter Kick Start-tävlingen har den i stora drag gått ut på att jag äter nyttigt på vardagar och äter precis vad jag vill på helger. Jag har varit noga med att få i mig en rejäl frukost och på vardagarna har jag ätit ganska lite kolhydrater både till lunch och middag. Jag har då fyllt på lunchtallriken med lite extra protein och massor av grönsaker. Broccoli är min abosluta favorit.

När jag blev gravid funderade jag mycket på hur det skulle påverka min kosthållning. Nu i sjunde månaden inser jag att de goda vanorna som jag åtog mig under hösten, har varit en otroligt bra grund för graviditeten. Hittills har jag inte haft något som helst problem med blodsockret och tack vare regelbundna och välkomponerade måltider hinner jag aldrig bli hungrig.

Eftersom jag är i tredje trimestern och även är kapabel till att träna igen, behöver jag ganska mycket extra kalorier nu. Med min superförbränning (också tack vare de goda vanorna) har jag haft lite svårt att få till just den delen, men nu har jag löst det:
Till frukost blir det alltid yoghurt med fiberrika flingor, ägg och juice.
Jag käkar pasta några gånger i veckan. 
På kvällen äter jag ofta bröd kaloribombat med ost och det är inte direkt någon uppoffring...
Himla gott helt enkelt!

Goda vanor, kära läsare...
De är guld värda!
Love,
Carro

6 kommentarer:

  1. Duktig är du....Jag ska åka upp till norrland i morgon bitti,för att öppna upp stugan och fixa lite,,så jag får en 6-7 timmar i bilen,utan jäkt..
    Hoppas på bra väder i södra lappland nästa vecka.
    Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Åååååh vilken söt masse du har... <3 Kanske kan få en liten sneakpeak från sidan med??? ;)

    Visst är det så att bra kosthållning tiden igenom är guld värt, samma sak för mig.
    Det sjuka är att broccoli är en av mina favoriter med, sjukt gott som kokt med lax till, jösses vad sugen jag blev på det nu... Får bli till att övertala gubben till att äta lax imorn. =)

    SvaraRadera
  3. Sjunde månaden redan, himmel var tiden går?! :) du är sååå fin med din lilla mage. Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter som ett himla sunt sätt att äta! :)

    Alltid skönt att slippa för stora blodsockersvängar.

    Hoppas du får en jättefin helg nu!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är som håller i kosthållningen så bra :) Jag är ju lite av en periodare vad gäller nyttig/onyttig mat, tyvärr. Just nu inne i ett dåååååligt flow. Ska försöka ändra på det. Vad fort tiden går, det står inte på förrän bebisen är född :)
    Kram Kina

    SvaraRadera
  6. Tack du! Det här fixar jag!! Vad häftigt att du vunnit fitnessfighten tidigare :) Tycker hela konceptet är väldigt inspirerande!

    SvaraRadera