Besökare

tisdag 5 juni 2012

Bästa Träningsmusiken

Musik har alltid varit en viktig del i mitt liv. Förutom att jag jobbar med det, lyssnar jag både gärna och ofta på musik; när jag åker bil, när jag gör mig i ordning och självklart när jag tränar. Jag började träna på gymmet där jag tränar än idag, för tretton år sedan. Gymmusiken (och volymen) har under alla dessa år diskuterats och även om det idag finns en mp3-spelare som vi kan välja musiken på, snurrar nästan alltid samma låtar om och om igen. Ofta musik som egentligen är i hårdaste laget för att spelas i en lokal där folk i alla åldrar tränar... 
U & Ur HAND - Så bra låt att den fick hamna på min högra handled för några år sedan
När jag är själv på gymmet, vilket inte händer så ofta, väljer jag oftas P!NK. Då får jag en mer poppig rock, men fortfarande med härlig energi och attityd. Plus att jag tydligt hör texten, vilket är viktigt för mig. 
 
Lady Gaga's HAIR - Min absoluta favoritlåt att träna till
När jag konditionstränar, både på gymmet, hemma och utomhus, lyssnar jag på en salig blandning av musik. Det är allt från sköna Eurodisco-låtar från 90-talet, sommargung från 80-talet och självklart även nytt och fräscht. Låten Hair har varit min absoluta favoritlåt att träna till sedan jag kom hem från träningslägret i Portugal. Det var något alldeles speciellt att träna på stranden där, låta håret blåsa fritt i vinden och svettas till riktigt härlig musik.

Vad har du för favoritmusik och
vilken musik tränar du helst till?
Love,
Carro

6 kommentarer:

  1. Hej du,,Kul att tösen får en variant av pappas namn...Jag är inte mycket för att träna,men musik gillar jag,främst Charley Pride och Waylon Jennings,,Martina Mcbride och Iris Dement..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Ibland lyssnar jag på ljudbok när jag tränar styrka och joggar men det är för att ta det lugnt och få mer fokus på vad jag gör men om jag känner för intervaller så blir det lite snabbare musik och hårdrock är som bäst när jag lyfter skrot...

    Jisses vad jag saknar träningen... =( Men snart så.. ;)

    Sv: Vi vill också ha en lätt sköttträdgård och det är den enda rabatten vi har som vi har runt "cementringen".. =) Kullen har vi också dock men denskall vi täcka med självskötande växter, lite buskar, blomster, sten, trän osv... För inte vill man rensa i rabatter för det är det värsta som finns, hahahahaaa.. Täckbarr på är det med så en del av ogräset håller sig borta men det ogräset rensar jag inte heller utan sprutar på med ogräsmedel så det dör o växer aldrig upp igen.. =) Man måste vara smart lat med en snygg trädgård.. ;)

    SvaraRadera
  3. Till träning är det gärna rock och hårdrock. Fullt ös liksom!
    I övrigt är jag nog mer en allätare.. Gillade smöriga ballader som tonåring och det har liksom (ofrivilligt) vuxit fast... Haha! :-D

    SvaraRadera
  4. Riktigt bra låtar!! :D Du verkar ha precis samma musiksmak som jag!! :) SV: Så sant så, hotellfrukostar slänger man inte i sig på en kvart liksom! ;) hehe hoppas att allt är bra med dig!:) Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå där! Senaste 4 veckorna har det tyvärr inte blivit mer än några korta promenader pga ett envist ryggskott. Idag trotsade jag dock stelheten och värken och gav mig ut på lite lätt jogging. Så här sommartid gillar jag att lyssna på "sommaren", springer ju på landet. Annars gillar jag house, electro, pop, mycket dunkadunka.....Hoppas du vill följa med mig tillbaks till metrobloggen igen http://metrobloggen.se/smultronstallet/
    Ha en bra dag!
    Kram Kina

    SvaraRadera
  6. Gärna sköna remixer på låtar :)

    SvaraRadera