Besökare

fredag 10 februari 2012

Törstig...


När det gäller att dricka vatten är jag en riktig svamp. På jobbet har jag bunkrat upp med flera liter Loka Päron och på gymmet slinker det ner en och en halv liter vatten per pass. Igår när jag var på gymmet ringde Älskling och berättade att det var "dricka vatten-förbud" i hela Söderhamn. Någon förhöjd bakteriehalt. Jag kan ju lova att jag fått nog av allt vad magbesvär heter efter Bacterie Thai, så här tas det inga risker. Däremot så konstaterade vi på gymmet att vi aldrig har varit så törstiga på gymmet någon gång. Ungefär i stil med att vi hade vandrat genom halva Sahara-öknen utan vatten.

Tydligen håller förbudet i sig till på måndag och kommer inte att påverka mig annat än att jag tar med mig köpvatten till gymmet. För övrigt verkar många tycka att det är lite spännande att ha något nytt att prata om...
 Love,
Carro

8 kommentarer:

  1. Tråkigt att inte kunna dricka vattnet direkt ur kranen. Vi är ju faktiskt riktigt bortskämda med det i Sverige...

    Hoppas du får en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Du var med på min grej och gissade rätt.
    Kul att du hängde med.

    Jag är ju ingen vanlig blogg,skapar nya idéer hela tiden. Nu går jag ett steg till i detta, och erbjuder att printa din header och infoga i ett inlägg.

    Gå in på powerfm.se och tryck på lyssna.
    Dom har reklam i mellanåt - Vilken reklam har dom ?
    Nästa vecka kommer jag göra detta projekt.
    Hoppas du hänger på

    SvaraRadera
  3. Då är vi två, jag är en vattenoman med. =) Startar dagen med 0.5l vatten och psylliumfrön blötlagda i vatten över natten, sedan morgon promm på det och det är lika skönt varje morgon och om inte annat lika gott. =) Dricker säkert minst 2.5L/dag har försökt minska men det går ej, jag gillar vatten helt enkelt. =)

    Åh nej håll dig undan vattnet nu då för inte vill du få ngn hemske basilusk igen... Hua för den..

    Sv: Protein halten var på ngt sådant och lika mkt kolisar imed det är socker i den youghurten med så... Tycker den är lite lätt övereklamnerad för det går lika bra med smaksatt kvarg.

    SvaraRadera
  4. Oj då. Bäst att ta det säkra för det osäkra. Och ta ett glas vin istället! ;) Fredagsmys på dig! PS! Vad är det du har tatuerat på benet? DS!

    SvaraRadera
  5. oj, där ser man! Vatten släcker ju törsten bäst! Men loka funkar ju oxå ifs! ;) ha en bra dag nu. Kram

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att du ALDRIG varit så sugen på kranvatten som just nu när du inte får dricka det :) Det brukar kunna bli så. Har du prövat Ramlösas nya smak hallon och björnbär, den är supergod, jag brukar inte gilla med hallonsmak men det är nog björnbäret som smakar mest, slurp.

    Kram Kina

    SvaraRadera
  7. Fan vad tråkigt! Det blir en "jobbig" grej eftersom man är bortskämt van vid att alltid ha rinnande rent vatten direkt i kranen. Hoppas vattnet blir bra snart igen!

    SvaraRadera