Besökare

måndag 27 februari 2012

Music Maestro!

I lördags giggade jag i min hemstad och som utlovat var det fullt ös på undertecknad. Det bästa med hemmaplanen i lördags var, förutom att jag sparade tid, att jag hann se Meldofestivalen. Har ju faktiskt inte skrivit ett ord om den tidigare, så jag tänkte yttra mig lite om den nu, när alla bidrag har framförts.
I deltävling 1 hade jag Loreen och Dead By April som favoriter. Jag tycker att Loreens låt "Euphoria" är en av de absolut bästa i årets tävling och jag bara älskade hennes scennärvaro. Jag har dock full förståelse för att det gick bra för Sean Banan. Refrängen i hans låt var en sann schlager, det vill säga att den hade en enkel melodi samt snabbt satt sig.

I andra deltväling tycker jag att David Lindgren och Ulrik Munther var värdiga sina finalplatser, även om jag älskar Top Cats sound. Davids låt kommer att bli en riktig floorfiller på vårens dansgolv. Otroligt härlig energi i den.
Det var utan tvekan deltävling 3 som var tävlings absoluta höjdpunkt. Det upprörda svenska folket fascinerar mig. Nästan irriterar mig. OM man själv HAR RÖSTAT, har man all rätt i hela världen att klaga på resultatet. OM MAN INTE har röstat, ska man HÅLLA K*FT. Jag tycker inte att låten var smaklös och refrängen var riktigt bra.

Tävlingens uppshäjpning stod i alla fall Molly Sandén för. Hon har legat i hårdträning, både rent kroppsligt och sångmässigt, och det har gett finfina resultet.

Årets bästa show stod i särklass Danny för, men jag tycker inte att låten var superbra och han sjöng riktigt dåligt första gången. Förvånande. Jag har inget emot Lotta & Christer och jag förstår att låten/texten charmade den äldre publiken. Dynaztys låt föll mig också verkligen i smaken. Påminde om good old Poison och Skid Row.

Slutligen borde jag våga mig på att spekulera i vem som tar hem det hela, men jag har verkligen ingen aning.
Jag hoppas i alla fall att alla som kollar på festivalen, även röstar.
Annars kommer nog Facebook att explodera av irriterade "soffliggare".

Love,
Carro

2 kommentarer:

  1. Mello rocks! Jag är hemma nu om du vill ha en teaser från Kina kan du titta in :D

    SvaraRadera
  2. Tycker precis som du i mellon... älskar Loreens låt och hoppas den vinner vilket jag tror:-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera