Besökare

tisdag 31 januari 2012

Träningen vecka 4

Det kommer ganska många mail och kommentarer där personer undrar hur jag tränar. Jag försöker alltid att svara så gott det går, men för att underlätta lite för de som funderar och för mig själv, tänkte jag köra en "Veckans Träning" varje vecka. Ni som inte är intresserade får väl helt enkelt hoppa att läsa de här inläggen ;-)

Vecka 4
Förutsättningar: Första riktiga träningsveckan efter en månads sjukdom.
Helgen: 3 jobb på 2 dagar.
Antal repetitioner per set: 10-20

Måndag: Bröst/Triceps/Biceps
3 övningar á 3 set per muskelgrupp, där jag byter muskelgrupp efter varje övning.
Bröst: Lutande hantelpressar, Rak pressmaskin, Cablecross (nedre trissorna).
Triceps: Bardips, Pushdowns med stång, Hantelpushups med vrid (sittandes på bänk).
Biceps: Alternerande hantelcurl, Stångcurl, Raka pullups (hammer) med rep.
Träningstid: 50 minuter.
Tisdag: Axlar/Rygg
Först kör jag klar axlarna, sedan tar jag ryggen. 3 set per övning.
Axlar: Hantelpress sittande, Hantelflies sidan, Hantelflies framåt, Bakvänd pecdec (för baksidan).
Rygg: Breda strikta latsdrag, Smal rodd, Ryggresning, Pushdowns (med raka armar)
Crosstrainer: HILL-programmet Level 4.
Tränigstid: 50 + 45 minuter.

Onsdag: VILA

Torsdag: Ben / Mage
Först ben 4 set per övning och sedan mage 3 set per övning.
Ben: Sittande benspark, Liggande bencurl, Sittande bencurl
Mage: Magmaskin, Rep i övre trissan (stående och bockar framåt), Sned sidoplanka.
Crosstrainer: HILL-pogrammet Level 8.
Träningstid: 50 + 30 minuter.
Fredag: Showtime
Riggning + Fartfylld show med sång och dans.
Effektiv scentid 100 + 55 minuter.

Lördag: Showtime
Se fredag, samma upplägg.

Söndag: VILA

Sammanlangt: 535 minuter (knappt 9h) träning ,
varav kondition 385 minuter.


Love,
Carro

10 kommentarer:

  1. Jag har ej varit sjuk, tagit de lugnt bara med blogg och data. Behövde faktiskt det
    Du ser strålande ut
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din brud du har vid midjan! Hon och min brud på vaden hade kunnat bli bra polare tror jag, de ser ut att ha samma attityd! ;)

    SvaraRadera
  3. Du ser verkligen vältränad ut! Man blir inspirerad!

    SvaraRadera
  4. Ja jag gillar frank. Han e en cool robot

    SvaraRadera
  5. Rolig idé!

    Svar: Ja, det tror jag med :)

    SvaraRadera
  6. God kväll,,Duktiga du,,bra jobbat..Ja det blev faktiskt riktigt gott med lite bett i maten,tack vare sambal oelek..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Kul att få höra hur du tränar... själv har jag precis fått instruktioner av de där gymmaskinerna så nu e det bara att köra.. dock inte så tufft som du;-)
    Duktig du är efter ha vart sjuk så läääänge! Heja!!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Underbar träningsvecka och alltid kul att läsa om andras träning! =)

    Undrar hur du gör en triceps övning? Hantelpushups med vrid (sittandes på bänk) ? Lite intresserad själv imed brist på fantasi just till tricepsen. =)

    SvaraRadera
  9. Hallåj Carro.

    Bra jobbat med träningen du pumpar på bra. Vad har du för mål med träningen ? Du har väll inte glömt att klicka på gilla knappen på min facebook sida ? www.facebook.com/jernstedt.me

    /Jernstedt

    SvaraRadera