Besökare

lördag 12 november 2011

Laddar-Lördag

Precis som alla andra människor gillar jag fredagar, trots att det oftast är veckans tuffaste dag för min del. Igår ringde väckarklockan 06.10. Efter att ha jobbat och tränat fick jag mig en halvtimmes sömn på eftermiddagen. Välbehövligt eftersom jag ju åkte till Hofors (drygt 13 mil sydväst) för ett gig på kvällen.
Kvällen i Hofors var kul. Trevliga människor samt bra personal. Sången och showen satt som den skulle. Massor av energi levererades Rösten känns väldigt bra nu. Naturligtvis har min förbättrade kondition en viktig del i det, eftersom jag kan härja runt ännu mer på scenen nu, utan att bli andfådd.

Jag kom hem vid fyra imorse och somnade som en stock, utmattad efter den långa dagen.
I morse var det samma visa som vanligt, vaknade alldeles för tidigt - halv nio. Påtagligt sliten i kroppen, men omöjligt att somna om. Älskling hade åkt till jobbet en sväng, så jag tog en uppfriskande springtur.
Knappt 47 minuter med medelpuls på 160 - riktigt härligt.

När jag kom hem hade stod frukosten uppdukad.
(Ja, jag har en underbar man)
Resten av dagen kommer nu att gå som i trans. Ligger i soffan med täcket och kikar på Vinterstudion - det bästa med vintern. Myyys på hög nivå. Om kroppen kickar igång på eftermiddagen blir det ett gympass, annars stannar jag här under täcket.

Laddar batterierna - för ikväll är det showtime igen.
På hemmaplan. Ljus & Ljud på plats.
Obeskrivligt skönt att slippa rigga och slippa de där timmarna i bilen. Särskilt nu när det börjar bli halt på vägarna.

Hoppas ni alla får en härlig lördag!



Love,
Carro

18 kommentarer:

  1. Vad härligt att komma hem till ett dukat frukostbord! :)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt han är bra, gillar killar som sätter sin tjej högt, man är ju ute mkt i svängen, du anar inte hur mkt skit man hör av tjejerna. Men hallå varför lämnar dom inte skiten om dom är så dåliga

    Desamma till dig

    kram

    SvaraRadera
  3. Ja jisses man ska jue lixom gå på dom... :D Tror att jag delar upp framben och bakben nästa gång haha... ;P

    Var jue bara tvungen att leka till det med bild och text som vanligt... :) Ha en toppenlördag du med!

    KLart en popprinsessa ska se på Pops hihi... Klart bästa med vintern som sagt var!

    SvaraRadera
  4. Hejsan,,Grattis till en bra Hoforskväll,,sen att du är ute och springer på morgonen oxå,bra jobbat tjejen..Sen dukat bord,kan knappast bli bättre..Titelsvaret kommer i morgon..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Härligt när det sitter som det ska :) Och skönt att konditionen ger resultat, det är ju extra krydda till att köra på ännu hårdare. Bra motivation :)

    Ha en geeeerym lördag nu!

    SvaraRadera
  6. sv: tråkigt att de börjar bli utslitna men så är det med pläterade smycken. Du får skaffa nya:) gärna från mig om du vill.

    SvaraRadera
  7. Det låter som en härlig fredag du!

    SV: Jaa, så kan man ju göra!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Dukat frukostbord är inte illa.. Nästan bättre än frukost på sängen... ;0)

    Hoppas du får en trevlig lördagkväll!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  9. Ha en underbar lördag! :) hotellfrukosten var väldigt god :)

    SvaraRadera
  10. Men shit, du har fullt ös du men tur att du har en sådan snäll man som gör frukostar till dig.

    Var rädd om dig... <3

    Träningen kommer med ju så mkt bonus saker så jag har inte ens funderingar på att sluta fast det känns motigt ibland men oftast älskar man det, gött med hög puls och svett lr när musklerna skriker efter vila när man vill bara ta ut det sista på gymmt! =)

    SvaraRadera
  11. Oj vad du hinner med:-D Men tur du blir lite bortskämd med frukost av mannen då tycker jag:-D

    Ha en bra lördag:-))

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Ja, jag borde ha vaknat som världens lyckligaste idag, men tyvärr inte. Men att ha han vid min sida gör allt lite lättare.

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Snygg klänning (topp?) du har på första bilden!

    Svar: Ja, det tycker jag allt att du ska göra. Det är en DJ-duo som haft en serie på SVT-play och blivit som störst nu på senare år.

    Ha en bra kväll, hoppas spelningen går bra!

    SvaraRadera
  14. Godmorgon vännen =) Allt bra med dig? Ville mest önska dig en mysig dag. Kram browneyedgirl

    SvaraRadera
  15. Låter riktigt härligt!

    Sv; Ja, det var en himla god (och nyttig :P) lunch.. Jag brukar också ha lördagar som lite fridagar, men jag unnar mig hellre onnyttigheter i form av snacks istället för onyttig mat.

    3 dagar i veckan är inte alls betungande. Jag kör ju oftast cardio fler dagar än så, men då i form av spinning och crosstrainer som är betydligt mer pulshöjdande. Dom där 3 dagarna gäller endast lågintensiv träning som jag ska försöka få in :)

    Hoppas du har en fin helg!

    SvaraRadera
  16. sv; tror man ska ha autograf för att ha ett bevis för att man har träffat personen:) men man vet ju själv om man har träffat kändisen eller inte:P dessutom är Leo inte som en kändis direkt. Han var i idol bara några gånger liksom.

    SvaraRadera
  17. sv: haha, kanske just för att vår katt är lite crazy!

    SvaraRadera
  18. åå ja älskar oxå att ligga i soffan å kolla vinterstudion.. de e mys på hög nivå!!

    SvaraRadera