Besökare

söndag 13 november 2011

Behind the Mask

Igår spelade jag på en krog i min hemstad. Av olika anledningar har jag inte spelat där på nästan 1,5 år. Oftast är jag ganska cool när det gäller gig, men prestationsångesten kryper alltid fram. Ibland mer, iband mindre. Igår mer...
Däremot syns det nästan aldrig på utsidan. Jag är ganska bra på att lägga på mig en mask som döljer allt vad nervositet heter, det är lite av en styrka tror jag. Folk brukar skaka på huvudet när jag säger att jag egentligen är ganska blyg, men så är det faktiskt.
Som tur var försvann nervositeten snabbare än väntat. Jag drog en lättnadens suck när folk strömmade till dansgolvet redan vid första låten och sedan växte trycket på golvet bara mer och mer ju längre kvällen fortlöpte. Det var kul. Och extra kul eftersom jag var lite shaky innan.
Det var en riktigt trevlig stämning på stället och jag träffade en hel del trevliga människor som jag inte har sett på länge. Fick oväntat många uppskattande komplimanger efter uppträdandet. Sådant värmer ända in i hjärtegropen, även på sådana som äntrar scenen iklädd nitar & läder och kan se ganska kaxiga ut. (Den där masken, som sagt...)
Imorse vaknade jag tidigt igen, min dumma ovana på helgerna. Vi bestämde oss för att åka till Best Western-hotellet i stan och käka frukostbuffé. De har riktigt bra frukost där, så det var en otroligt bra start på en härligt skön och ledig söndag.

Önskar er alla en trevlig söndagskväll!!!

Love,
Carro

20 kommentarer:

  1. haha ja man upphör aldrig att förvånas hur mycket oväsen en granne kan föra :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker också att man intar olika roller i olika situationer. Visst kan man vara blyg till vardags, men ditt jobb-Carro är kaxig, framåt, kanske flirtig, och rolig! :) Jag känner ofta så, jag har en viss roll på jobbet, en som instruktör och många privat. Det hör liksom till. :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan,,Ja gör så du Dubbelgratta din far...Klart det kanske blir så,lite mer nevöst på hemmaplan..men det gick ju bra..sen att få avnjuta den frukosten,inte illa..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Men såå lyxigt med hotellfrukost - fast man är hemma! ;0)

    Kul att det gick bra med giget hemma i sta´n.

    Ses imorgon! Kramen

    SvaraRadera
  5. Hotel frukostar är ju bara allt för grymma, vill med ha en.. Kanske besöka en nästa helg.. =P

    SvaraRadera
  6. Det där med två sidor kan nog vara bra ganska många gånger. Så länge vi är medvetna om dem så kan det ju faktiskt vara en väldig styrka!

    Hoppas du får en jättefin vecka nu! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Haha, jo. Man behöver bara följa tre regler "jorden överst, nollan på n och den svarta i tvåan" ;) Jobbade som servicetekniker här på Cramo innan så jag bör kunna skarva en kabel ;)

    Vilken härligt fullspäckad helg du verkar ha haft! Och förresten, vad otroligt vacker du är :)!

    SvaraRadera
  8. hej :) vad händer nu i veckan? :)

    SvaraRadera
  9. Roligt!
    En fråga - när du uppträder såhär, är det egna låtar du sjunger eller är det redan inspelade låtar av andra artister?

    Tack detsamma! Kram

    SvaraRadera
  10. Najs bilder :)

    Aa, jag använder andra sminkborttagningsprodukter, men är så skönt med servetterna de kvällarna då man sover borta :)

    SvaraRadera
  11. åååååhh, frukostbuffé!!

    Sv; Frukosten är min heliga stund som jag inte byter ut mot något, haha.. Så jag går hellre upp i ottan och fixar frukost än att hoppar över den stunden :P men på helgerna är det skönt att kunna njuta lite extra.
    Tack detsamma!! :)

    SvaraRadera
  12. Ja visst är det :-D. Speciellt dom gånger man trott att man är helt ensam och annorlunda :-).

    SvaraRadera
  13. Kallas att vara proffs !! inom det man tycker om :). alla har vi våra roller .. woow vilken frukost !!
    ha det gott / månstråle

    SvaraRadera
  14. Det enda som tar tid för mig är själva duschen... Jag gillar att stå i den länge och få massage utav duschstrålarna... :P Annars så tar det inte lång stund alls för jag använder bara mascara och kajal... Och håret det får jue självtorka... rufsar omkring i det lite emellanåt... :D

    Måste jue vara extra pirrigt på hemmaplan så att säga...

    Hoppas att du med har fått en bra start!

    SvaraRadera
  15. Det är oftast värre i huvudet än i verkligheten. Skönt att det gick bra och nerverna släppte. Du verkar ha haft en toppenkväll =D. Hoppas även denna vecka bjuder på glada stunder !!

    SvaraRadera
  16. Är likadan. Kan faktiskt känna den där blygheten men alla tror ju man ljuger bara för att de är vana vid den galna sidan :P

    God maten såg ut, blev genast lite hungrig :)

    SvaraRadera
  17. ja kanske skulle bli bästa kompis me dej så du kan få lite pli på mig och min mammakropp ;)
    de ja menar är väl dock att ja har lite svårt för detta me massa muskler på en tjej de är skit snyggt på killar me muskler och biffiga grabbar men detta me fitness så ska man va så himla i trim hehe inte riktigt min grej ;)
    Kramis

    SvaraRadera