Besökare

torsdag 7 juni 2012

EM-uppladdar...

Bara en dag kvar till fotbolls-EM och som jag har sett fram emot det. Senaste året har de blivit åtskilliga timmar framför TV-fotbollen och nu när Premier League är färdigspelat, har jag saknat de lata dagarna i fotbollssoffan. Eftersom jag har sett så mycket engelsk fotboll den här säsongen, känns det extra kul att vi möter just England i gruppspelet.
Hur kommer det att gå då?
Vi drömmer nog alla om någon form av repris från VM 1994, det går inte att komma ifrån. Det är svårt att jämföra kvalitén på truppen nu och för 18 år sedan. Allsvenskan höll betydligt högre klass då, än vad den gör nu och exempelvis kom 7 spelare från samma lag: IFK Göteborg. Ett IFK som samma år bland annat dängde upp självaste Manchester United med 3-1 på Nya Ullevi i Champions League.

Det var tider det! 

Det bör väl nämnas att det väldigt bra att ha en Zlatan i storform just nu och framför allt verkar han vara mer spelsugen än någonsin. Framåt ser det kreativt och produktivt ut. Tyvärr har vi hittills påvisat pinsamt lågt kvalité i vårt försvar, men jag är ändå optimistisk eftersom både England och Ukraina har långt ifrån imponerat i de senaste matcherna. Frankrike däremot, de blir nog svårslagna Vi har dock en chans att ta oss vidare till kvarten
Hemma har vi laddat upp på bästa sätt genom att köpa ett fotbollsspel. Jag har tidigare bara spelat hockeyspel och jag är inte van vid att det går så snabbt. Det är i alla fall himlarns skoj, trots att Älskling nu leder 4-1 i matcher, efter att ha spöat mig med 9-6 igår kväll. Det är hårda matcher och innan han vet ordet av, kommer jag att ha gått ikapp och förbi.

Har ni någon EM-feber än?
Vad tror ni om Sveriges chanser?

Love,
Carro

7 kommentarer:

  1. Hej du,,Va skoj,inte visste jag att du var fotbollsgalen,,då hoppas vi att du får se lite höjdarmatcher på TV nu då..
    Så som Måsen såg ut och som den plaskade så tyckte den nog det var skönt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppar över fotbollen i år med.... ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! Vad kul med fotbollsspel. Här laddas inget speciellt. Är väl inte så där jätteintresserad men kommer nog att titta på Sverigematcherna i alla fall.....
    Kram Kina

    SvaraRadera
  4. Jag är hos min mor i helgen som typ hatar fotboll så lär nog inte kika, annars brukar jag göra det för pappa gillar sport! ;) hehe Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Härligt att ni har köpt ett fotbollsspel! Kan tänka mig att vinnarskallen Carro inte ger sig i första taget!

    Här har vi inte laddat ngt nämnvärt - men Sveriges matcher - DE kommer vi att se och hoppas på det bästa!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Nej här laddas det för Tjejvättern så fotbollen får klara sig själv haha!

    SvaraRadera
  7. Shit vilken fin gravid kropp du har, syns att du tänker på allt lixom... själv tränade jag inte alls när jag en gång i tiden var gravid... och då vaggade den kroppen så graciöst fram;-) hehe...
    Heja dig vad duktig du är!!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera