Besökare

lördag 4 juli 2015

Music and Family

Igår hade vi åter igen en riktigt varm dag med temperaturer över 30°C i skuggan. Vi spenderade den med sol och bad hos mina föräldrar, vid ett numer 18-gradigt hav.

September, som oftast inte sover alls på dagen, var lite tagen av värmeböljan och sov två och en halv timme i vagnen i sträck. Utöver det hann hon med både lek och lite bus, men i ett något lugnare tempo än vanligt.

På kvällen var jag och giggade i skärgården. Mysigt med en otroligt vacker inramning och en del kända ansikten. Det är inte var dag man har havsutsikt när man jobbar. Det är något alldeles speciellt med de svenska sommarkvällarna och under årens lopp har jag en ganska tajt relation med dem, i och med att man har dunkat av åtskilliga mil i dem på väg hem från gig.

Väl hemma, blev det en kall skön dusch. När jag sedan kom ut på altanen hade Älskling dukat upp med cider, nötter, muffins (mina favoriter) och 10 stora vackra röda rosor. Min älskade make. Snacka om en perfekt avslutning på en underbar dag.

Med tanke på att vi la oss tio över ett, är det i tidigaste laget att vakna nu klockan kvart i fem. Ute är det 20,5 grad, vilket innebär ytterligare en tropisk natt. Jag ska dock försöka sova någon timme till, sedan väntar ännu en mysig dag med familjen.

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar