Besökare

lördag 27 juni 2015

Immunförsvaret Let Me Down

Den här helgen har jag och September en tjejweekend, då Älskling är borta på hundäventyr. Jag hade laddat för energisk lek, men vaknade imorse upp förkyld och med halsont. Det är så typiskt på årets första semesterdag, men inte alls konstigt egentligen. Immunförsvaret orkar ju bara till en viss gräns och när jag spädde på ett års intensivt arbete med riktigt tuff träning i veckan, la det ner när jag igår slappnade av.

Vi tog oss i alla fall ut på förmiddagen idag. Plockade blommor och tog en lugn promenad. Till lunch käkade September korv och makaroner och själv valde jag lite lättare, i form av en skinkomelett:

3 äggvitor
1 äggula
120g rökt skinka
Torkad turkisk chili
Lite vatten
Rapsolja till stekningen

Turkiska chilin är min absoluta favorit i krydddjungeln och jag har snålat med den hela året. Nu är det ju bara 3 veckor kvar till vi åker och kan köpa ny chili i Turkiet, så nu slösar jag med den till det mesta.

Nu ska vi läsa lite böcker. Lejonkungen ligger överst i läshögen.

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar