Besökare

söndag 14 december 2014

Helgen i Bilder & Ord

Det var med väldigt positiva känslor som jag klev in i myshelg i fredags. Mindre mysigt var det sedan att September fick magsjuka på fredag natt. Tack och lov blev det bara en sväng med att byta ut alla sängkläder och pyjamas för hon var pigg redan under lördagen. Det var dock först ikväll som hon började äta riktigt igen och hon hade då tappat nästan ett kilo i vikt. Som tur är har hon nu lite reserver, så sjukdomar slår inte lika hårt som de gjorde för några månader sedan.

Det har varit riktigt fint väder hela helgen, så jag tog en långpromenad med September i vagn både under lördagen och söndagen. Hon sover verkligen som en stock när hon åker vagn och det var nog skönt för oss båda att få lite frisk luft efter magsjukenatten.

Igår körde jag ett tungt bröst/triceps-pass på gymmet och den heliga tredje adventssöndagen vigde jag åt en klassisk Legday. Tidigare har jag alltid kört mina squats i en smithmaskin, men från och med december kör jag nu alltid benböj med fri stång. Jag skyndar långsamt, men gör hittills personbästa på varje pass. Det är kul med variation och framför allt är det kul med nytt. Näst roligast är annars att träna med mycket energi i kroppen och roligast av allt är att fylla på med mycket energi efter passen.
Utöver Septembers magsjuka och träningen, har jag och Älskling fått en hel del kvalitetstid också. I fredags kom han hem med en bukett rosor, min underbara make. Förutom långpromenad och annat familjemys fick vi idag även glädjas över Manchester Uniteds seger över Liverpool.

Jag var även iväg på ett intressant möte ikväll, men det skriver jag mer om senare i veckan. 

Love,
Carro 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar