Besökare

tisdag 16 december 2014

Familjefesten

Lördag den 27 december går Familjefesten av stapeln för andra året i rad. När jag blev tillfrågad om jag ville köra i år igen, svarade jag ja, utlovat att jag inte skulle behöva köra någon gren med balans i. När planeringsmötet var klart i söndags, så satt jag där med 2 balansgrenar ändå i slutänden. Inte styrkeövningar, som är min styrka. Så nu är det bara att förbereda sig på bästa sätt. Idag mötte jag upp Linnea och vi tränade på duellen. Till en början var jag ganska lost och åkte på rejält med stryk, men efter några omgångar hittade jag tekniken. Med lite mer träning, tror jag att vi kan ge TV-atleterna en bra omgång.
För den som inte vet, går konceptet ut på att TV-profilerna Peter Blaha, Ako Rahim, Cissi Benjaminsson och Christy Bacon ska utmanas av ett gäng söderhamnare. Det blir duellen, brottning (vilket jag åkte på i år igen - God Damn It!), attackboll, crossfit-stafett (favvogrenen), hinderbana och lite annat smått och gott. Det väntas riktigt schysst pausunderhållning, föreläsningar och på kvällen avrundar vi med mingel och middag. Liksom tidigare, är det Citygym som anordnar hela festen.
Ett duell-pass, några blåmärken och två brutna naglar senare följde jag med Linnea till mitt gamla gym och körde ett pass. Många anledningar gjorde att jag bytte gym. Även om jag aldrig har ångrat det, så var det en speciell känsla att kliva in på gymmet som jag själv har varit med och byggt upp i sin nuvarande form, efter ett års frånvaro. Säga vad man vill, men stans flashigaste (och flexigaste) omklädningsrum finns utan tvekan där. Så är det också Liwe Måleri som har valt väggarna, precis som i vårt vardagsrum och sovrum, och då blir det alltid Top Notch!

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar