Besökare

onsdag 17 september 2014

Crazy Days: Part ll

De två senaste kvällarna har jag spenderat i Sundsvalls Kommunhus, där jag har hållit i föreläsningar för yrkeschaufförer. Det har varit så trevliga kvällar, med intressanta diskussioner och många skratt, att jag inte ens hann känna av vilken hög intensitet dagarna har haft.
I måndags kom jag hem kvart över tio, la mig och sov och lämnade sedan September på dagis klockan sju igår morse. Därefter jobbade jag fram till klockan ett och hade då så fullt upp att lunchen intogs på stående fot.
Klockan ett gick jag till gymmet, där jag tränade bröst och armar på 45 minuter. Därefter körde jag 30 minuter intervaller på crosstrainern. Halv tre rullade jag upp de 14 milen till Sundsvall och körde del 2 på föreläsningen om Hälsa & Ergonomi. 
22.45 klev jag sedan innanför dörren och raka vägen i säng. September vaknade halv tre och även om hon inte showade, så somnade hon inte förrän klockan fyra på grund av förkylning med hosta. Halv fem somnade sedan jag om och mörheten i kroppen när klockan sedan ringde 06.10 var milt sagt påtaglig...
Jag skriver dock inte det här inlägget för att beklaga mig. Tvärtom skriver jag det för att påvisa vad mycket man mäktar med, när man planerar noga. Och när man gör sådant man brinner för. 
De två kommande kvällarna får det dock bli sängen tidigt, senast nio. För oavsett vilken brinnande drivkraft man besitter, så behöver alla människor sin beskärda del av sömn. Både kropp och knopp. Det är nämligen en förutsättning, rent av gnistan, som tänder och håller drivkraften igång. 


Love, 
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar