Besökare

onsdag 13 augusti 2014

Årets sista sommarkväll?

Svägerskan Carro
Det har varit fullt upp sedan jag började att jobba i måndags, men nu har jag kommit in i takterna och är redo att ta upp bloggandet efter någon dags vila igen. I lördags hade vi nämligen en fullkomligt underbar lördag hos mina föräldrar, tillsammans med brorsan och hans familj.
Efter en heldag med sol, bad och bus käkade vi en riktigt god middag. Hallonpajen som mormor och brorsonen Tiger hade gjort, var nog den godaste pajen som jag någonsin ätit.
Efter middagen var det full fart på gräsmattan. Tänk vad kul man kan ha med en ballong och faktum är att det verkade som att det var det äldsta "barnet" som tyckte det var allra roligast.
När maten hade lagt sig i magen, övergick leken i akrobatik. Tiger övar här headstand i solnedgången.
Mellansystern Leia, 5 år, var inte sen att haka på. Hon dunkade vid det här tillfället i marken ganska hårt, men när hon såg det häftiga kortet tyckte hon att det var värt det. Tuff tjej.
Lillasyster Lo, 3 år, gjorde också tappra försök.
...och September var väldigt imponerad av sina kusiners konster.
Lekledaren och September
Lo vilade upp sig lite...

Energin tycks ligga i släkten
När solen var på väg ned, kändes det att temperaturen sjönk snabbare och mer än tidigare kvällar. Dagen efteråt drog kyligare vindar in och även om det fortfarande var 25 grader i skuggan, kändes det att hösten var på väg. När jag började jobba på måndagen, regnade det och temperaturen har därefter inte stigit över 20 grader.

Kanske var det årets sista sommarkväll. 
Jag hoppas självklart att värmen kommer tillbaka, men gör den inte det, så kan man utan att överdriva konstatera att 
vi avnjöt den sista sommarkvällen på absolut bästa tänkbara sätt.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar