Besökare

söndag 29 december 2013

Familjefesten by Citygym

 
Igår gick Familjefesten, arrangerat av Citygym, av stapeln här i Söderhamn.
 
Ice, Toro, Athena och Pansar skulle ta sig an mig och andra utmanare i olika tävlingsgrenar. Egentligen skulle jag ha mött Amazon i brottning och Ice i duellen, men Amazon låg hemma i magsjuka och Ice har problem med sin handled, så istället fick jag möta Athena... 
Oövervinnerliga Athena och halvt galna Pansar
Min egen uppladdning för tävlingen hade egentligen inte kunnat vara sämre. På grund av den envisa förkylningen har jag inte tränat på drygt en vecka och på fredagskvällen var kuddstockarna till duellen fortfarande inte klara, så det var en näst intill omöjlig uppgift. Brottningen kom också att bli svår, då Athena är VM-mästare i thaiboxning och tävlar i K1. Nästa gång ska även jag välja grenar efter färdighet och komma tillbaka med törstande revanschlust.  
Utmanarna och Gladiatorerna
Dan Berg, till vänster, gjorde en imponerande insats som konferencier, även om Pansar med jämna mellanrum stal en mick och tog över.
 I pausen bjöds det på förstklassig dansunderhållning av Bumpy Feet.
 
Det var ungefär 1000 personer i A-hallen, vilket var betydligt mycket mer folk än man någonsin vågat hoppas på. Publiken ska ha en stor eloge för deras helhjärtade support, utan dem hade det inte blivit den familjefest som det faktiskt blev.
I dragkampsmomentet tog Gladiatorerna hjälp av flera barn i publiken, ett uppskattat moment som de dessutom vann med 2-1 i matcher.
  
 Många hade hoppats på att judomästaren Mats skulle brotta ut Pansar ur ringen. Till Mats nackdel var endast puttning och lyft tillåtna, så han fick aldrig möjlighet att påvisa sina kastförmågor. 
Pansar tog hem det momentet. Elin hade tidigare tagit vårt lags första poäng, då hon brottade ut sin egen coach - Ice.
 
Därefter gick Robban Brolin upp mot Toro och visst ser Toro lite rädd ut när +120kg Robban går till attack?
+120kg Robban i en luftfärd
 
 Till allas förtjusning lyckades Robban till slut får ut Toro...
 
   ...och som avslutande moment lyckades utmanarna med vår lagkapten Åsa i spetsen, ta igen de 9 sekunderna och vinna hela tävlingen i en näst intill kokande A-hall.
Toro var lika glad trots förlusten...
 
 Efter tävlingen skrev Gladiatorerna autografer, därefter föreläste de på teatern innan kvällen avrundades med middag på Statt.
 
Familjefesten blev på alla sätt och vis så en otroligt lyckad tillställning.
Ett stort tack till Niclas Österbergs Citygym och den grymma publiken!!!
 
Love,
Carro 

2 kommentarer:

  1. Hej,,kul Gladiatorfest i A-Hallen kan jag tro,kul med så mycket folk på läktaren..Nyårslöften skiter jag i..Här var förmiddagen solig och fin..Ha nu en skön fin avslutning på 2013,,grunna på ordet och Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja den vågen ligger på halva priset mot andra vågar med sådana funktioner. Så hade jag haft en iphone så hade jag nog tryckt på shoppingknappen. ;) Fast de brukar inte dröja förens det kommer till android heller.
    Haha har väldigt lurviga ben då som håller värmen åt honom?! :D Jag frös bara jag såg denna snubben. Fast han var väl påpälsad på resten utav kroppen.

    Du överlevde dagen i alla fall. :P

    Ha en en fin kväll nu! Kraam!

    SvaraRadera