Besökare

lördag 16 mars 2013

Augusti 2012

Jag tänkte fortsätta med återblickarna från 2012 och nu är det augustis tur, som började med OS och massor av soffhäng.
Det var en olympiad full av stora besvikelser; damfotbollen, Moa Hjelmer och kanoten...
...tills Lisa Nordén tog oss alla med storm och fick upp hela Sveriges ögon för den tuffa sporten triathlon.
Vi köpte även en ny kamera i augusti och provade den flitigt ute hos mina föräldrar där brorsan med familj var på besök.
Vårt vardagsrum genom nya kameran.
Jag gick in i vecka 37.
Efter väldigt många sköna soldagar i skärgården, var det dags att börja jobba igen...
...men det var inte bara vädermässigt som det var högtryck, mitt blodtryck rusdage också iväg
...vilket gjorde att jag blev sjukskriven i vecka 38.
Jag och magen tillbringade därefter många långa timmar i soffan och i sängen. Jag var otroligt trött, somnade vid tio på kvällen och sov till elva på morgonen.
I slutet av graviditeten  var vi på sjukhuset många gånger på grund av mitt höga blodtryck. Barnmorskorna var alla underbart bra, men läkarna; God Damn vilket skämt det var! Problemet grundade sig i att de två olika läkarna vi träffade, inte behärskade språket och frustrationen vi kände var extrem när det även visade sig att de förde in viktiga uppgifter felaktigt i  min journal.
Älskling köpte hem en blodtrycksmaskin, så jag inte behövde åka upp på sjukhuset lika ofta.
Sommarens sista kväll spenderade vi hos mina föräldrar på Lyskvällen.
Magisk sommarnatt...
Jag klev till slut även in i vecka 40...
...och började bli ganska trött av att bara ligga och vänta på soffan.
Jag hade bettat att lillan skulle komma fredag den 31 augusti, men hon hade tydligen andra planer... Så jag passade på att njuta av den sista tiden innan livet så stort skulle komma att förändras.
 
Love,
Carro


3 kommentarer:

  1. Hej du..Vilken skön återblick du bjöd på,härliga bilder..Jag har soligt och fint och bara -3 just nu,,tror jag ska kolla på dambandyfinalen,senare i dag..Haé skönt Kram.

    SvaraRadera
  2. Åh längtar efter sommaren!! Fy vad hemskt att inte få träffa sjukvårdspersonal som behörskar språket. Dessutom att de journalför fel, en mardröm!
    Ha nu en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder! Jag får gåshud! :D Tack för att du delar!

    SvaraRadera