Besökare

fredag 8 februari 2013

Triceps / Gäddhäng

Idag är det hemmaträning med ett kombinerat styrke- och konditionspass på träningsschemat. Bland annat blir det 2 olika övningar för triceps, mer känd som "Gäddhänget" för många. Jag brukar variera lätt och tung träning och idag blir det en tyngre träning med ungefär 8 repetitioner varje set.  Bilden ovanför är utgångspositionen i en av övningarna.
När man kör triceps är det viktigt att det är just den muskeln som gör jobbet. Jag brukar tänka att jag ska pressa upp eller pressa ner (beroende övning) vikten med den rosa inringningen ovan och samtidigt fokusera på att hålla överarmen stilla. Ibland brukar jag med den vilande handen hjälpa till att hålla balansen genom att placera den under den arbetande armens armbåge.
 
En annan tricepsövning som jag har kört sedan urminnes tider, är övningen ovanför. Även där hjälper jag ibland till med balansen med den vilande handen under armbågen.
 
 Många frågar exempelvis hur man kan träna fram magrutor och hur man kan bli av med gäddhänget. Tyvärr går det ju inte att punktförbränna fettet som döljer musklerna, men genom styrketräning och konditionsträning kan man med några doser jävlar anamma framhäva även de mest dolda muskler.
 
Love,
Carro
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Gud så härligt med lite tung träning. Nu börjar jag känna mig bättre så i morgon ska jag ÄNTLIGEN träna igen =)

    Hoppas ni får en mysig helg. Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Hej du,,Ja Bert har betytt oerhört mycket för många i musiksvängen..Jag myser nu med Moa,nere i Vreta,vi ska snart åka och hämta LLoke vid skolan,sen blir det bandy på Studenternas,senare på Em..Jag såg att September var fisk i går,kul..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Bra tips. Har faktiskt ett par hantlar hemma som används alldeles för sällan. Men nu när jag kämpar med olika varianter av handstand inom yoga - så kommer dom till användning. Mitt första mål är att lära mig göra armhävningar haha.

    SvaraRadera
  4. God eftermiddag snygging..Skönt med träning..När jag mår bättre får jag komma igång igen.
    Ha en fin start på helgen..kram krma

    SvaraRadera
  5. Bra tips.

    Du har verkligen en grym kropp tjejen!
    Kramar

    SvaraRadera