Besökare

måndag 27 augusti 2012

Gravid vecka 40

Vi är där nu, vecka 40. Veckan som vi väntat så länge på. För två veckor sedan tyckte jag att det kändes oerhört tryggt att lillan låg i magen, eftersom allt liksom sköttes av sig själv då. Efter alla turer som varit de senaste tio dagarna, skulle det nog trots allt kännas bättre om hon kunde komma ut nu.
Alldeles strax ska jag åka till barnmorskan. Till skillnad mot förut, kommer blodtrycket inte att överraska mig eftersom jag nu har kunnat mäta det hemma. Tre gånger om dagen närmare bestämt, utan några positiva resultat. Däremot hoppas vi kunna få svar på en del frågetecken som har dykt upp. I somras var det väderapparna som överkonsumerades, nu är det Google-appen. Det är på gott och ont. Det är galet vilken djungel det är där ute,
i cyberspäjsen...
 
Ha en fin start på veckan!
Det tänker jag ha...
 
Love,
Carro 
 


9 kommentarer:

  1. Nu är det så nära, kan bli när som helst! Jag skickar ett stort lycka till, så jag inte är för sent ute med det! Kanske går det över några dagar, det vet man ju aldrig, men då får jag önska lycka till igen nästa vecka. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej du,,så sant,det smakade bra med grillat trots regnet,sen hade jag plockat lite kantareller så sonen fixade till en svampsås..Jag blir kvar i Uppsala hela dagen,,lilla Moa får ta hand om farfar i dag,,hennes dagis är stängt i dag..Håller tummen för att du får glada besked av barnmorskan..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Satt just och tänkte på dig då jag såg att du bloggat nytt.
    Tänk att det snart är dax, vad fort det gått. För din skull kanske det vore bra om hon tittade ut men jag skulle vilja att det hann bli september först =)
    Vilka fina bilder du lagt in på skärgården m.m. Ni bor ju fantastiskt. Hoppas blodtrycket går ned nu och att allt går bra för dig/er.
    Anders skulle få sitt sista dropp (för den här gången) idag men det blev inte så. Han hostar som 17 så det blev lungröntgen istället och nu avvaktar han resultatet av den. Jag som smittat honom för jag har haft influensa och hostar värre än han. Försökte komma ihåg när jag var sjuk sist och så mindes jag, det var då Victoria och Daniel gifte sig, jag låg sjuk i sängen och tittade på bröllopet hela dagen, hihi. Har verkligen inte influensa ofta och skönt det för det är ju inte speciellt roligt =(
    10000 kramar till er alla 3 //Y

    SvaraRadera
  4. Hello sunshine!

    Tänk att det redan är vecka 40. Känns som om det var alldeles nyss som du berättade att du var gravid...

    Hoppas det går bra hos BM och att lillan kommer snart..
    Ta hand om dig!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. tycker det är mysigt att traska i skogen.
    Lycka till hos barnmmorskan o hoppas den lille vill titta ut snart.
    så spännande
    kraaam

    SvaraRadera
  6. Passa på och njut av att veta var du har hen! ;)
    Lycka till!
    Kroppen vet. Hur man gör!

    SvaraRadera
  7. hoppas att det går bra där! :) och att hon vill komma ut snart! :) hihi kramar!!

    SvaraRadera
  8. Hej vad skulle du sega om non som har ont i ryggen skulle villa ha litte hjälp av dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får "någon" maila mig på carros@carros.se, så tar vi det där.

      Radera