Besökare

torsdag 29 januari 2015

Tävlingstankar Januari 2015

Det är ganska många som frågar mig om mitt framtida tävlande. Har jag helt tappat intresset, är jag under "uppbyggnad", när går jag på nästa diet? 

Jag har definitivt inte tappat intresset. Mitt intresse för just "Fitness" har nästan ökat den senaste månaden. Jag tränar med en ny sorts passion och inte lika tokmycket. 7 pass i veckan blir det oftast, inkluderande 1-2 vilodagar i veckan beroende på hur kalendern ser ut. 

Rent estetiskt trivs jag rätt bra med min nuvarande form, men jag kommer ändå att påbörja en slipning av formen sakta men säkert snart. Främst för att jag behöver vara lite lättare för konditionens skull. Jag blir för flåsig när jag jobbar med musiken. Det krävs väldigt bra fysik om man ska orka showa med hundraprocentig energi och samtidigt sjunga bra. 

Jag vill också bli bättre på vissa övningar på gymmet och då krävs en lättare kropp. Främst gäller det chinsen, men jag vet även att min ländrygg ska må bättre och det gör den när kroppen är lättare.

Bikini Fitness då? 
Inte den här våren i alla fall. Får jag till chinsen kanske jag till och med går över till Athletic Fitness där man även har med just chins samt dips och hinderbana. Jag är fortsatt grymt stark i dipsen, så jag tror det är en tävlingsform som skulle passa mig. Många skulle påstå att den tävlingsformen är lite mer av sport också, när det inte bara handlar om luddiga bedömningar. 

För tävla, det älskar jag. 
På alla plan. 

Love,
Carro 

1 kommentar:

  1. Wow, det skulle ju vara perfekt för dig! Vad roligt :) Jag får ta en PT-timme och få grunderna i chins.

    SvaraRadera