Besökare

lördag 12 november 2016

Skidpremiär

 I torsdags gjorde jag gjorde jag säsongens skidpremiär. Det fanns då inga klassiska spår, men jag tog mig runt ett varv på stappliga ben. Jag kan inte förstå hur svårt det ska vara att åka längdskidor? I min värld borde det vara som att åka slalom eller skridskor, att det liksom ska sitta i ryggmärgen. Det gör det verkligen inte...
Idag kunde jag i alla fall åka i riktiga spår. Betydligt enklare, men fortfarande så går det extremt sakta och jag håller näst intill på att tuppa av av utmattning. Å andra sidan, så åker jag ju främst för träningens skull, så i det avseendet är det ju bra att det är svettigt. Jag har i alla fall kommit fram till att jag måste försöka få tag på någon tränare som kan göra lite grundteknik med mig. Vi myllrar ju av personliga tränare, så det borde gå att få tag på någon inom skidor också. Jag vill inte köras grupp, utan ha några tillfällen då det 100 % fokuseras på mina brister och utvecklingsmöjligheter (de är många ;) 

Love,
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar