Besökare

måndag 1 september 2014

Team-Tryck

Det har nu gått ganska exakt en fjärdedel av min tävlingsdiet och som jag skrev igår, så svarar kroppen bra på upplägget. Det känns ändå nästan overkligt att det bara är knappt 12 veckor kvar till tävling. 12 veckor till jag hoppas kunna pricka in mitt livs hittills bästa form. 12 veckor till jag ska stå där på scenen igen och känna den magiskt underbara känslan av stolthet över att ha klarat av ytterligare en tävlingsdiet. 
Thomas
Igår var jag nere i Gävle och träffade teamcoach Seppo och delar av vårt tävlingsteam, Team Hälsostudion. Vi fick också besök av en välrenommerad tävlingsdomare, som berättade en massa saker som är bra att veta, framför allt när man står på tävlingsscenen. Teamträffen blev en riktigt stor motivationsboost och jag tror att det var extra viktigt för Thomas och Chirre, som debuterar i SM-kvalet i Men's Physique nästa helg. 

Chirre
Båda grabbarna går nu in i tömningsveckan och jag både avundas dem och lider med dem. Hur än mycket positivitet man försöker att knöka in i skallen, så är det en stor utmaning både mentalt och fysiskt. Chirre kommer att köra Luciapokalen samtidigt som mig och Göran, så vi blir minst 3 tävlande från teamet då. Eventuellt blir det några ytterligare. Göran gör sin andra tävling i Classic Bodybuilding och är rejält revanschsugen sedan förra årets Luciapokal, där han dock gjorde en bra debut. 

Göran
(Som ni förstår jag jag åter igen screenshottat från teamdeltagarnas Instagram...)

För övrigt kan jag ju tillägga att det här inlägget är schemalagt. Jag skrev det redan igår (söndag) som ett resultat av September inte fick sova en sekund på hela dagen. 
Då somnade hon nästan "ovaggad" 18.25 och vips! öppnades en nygammal dörr och vi fick tid över till annat än nattning. 
Älskling passade på att åka och jobba någon timme och jag tog mig tid till att sitta lite extra framför datorn. 

Love,
Carro  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar