Besökare

söndag 24 augusti 2014

Stjärn-Söndag

Idag har vi vädermässigt haft en grå och regnig dag i Söderhamn, men innehållsmässigt har den varit allt annat än grå. På eftermiddagen har jag varit på Strömmingsleken för att titta på när Alma debuterade i sin första sångtävling. 
Tävlingen heter Stjärnskott och  arrangeras av Lingman & Co och innan själv tävlingen började, uppträdde superduktiga Hilda Stenmalm. Hon medverkade bland annat i norska melodifestivalen i år, samt har gjort den officiella Världens Barn-låten. 
Efter underhållning av Mora Träsk i paus, fick vi sedan reda på att Alma hade gått till final i dagens tävling. Därefter uppträdde grymma Dash 4 - The Band. Ooooh My God!!! vilka pipor de tjejerna satt inne med. De hade även riktigt bra låtar, så jag är lite förvånad över att de ännu inte poppas flitigt på radio, men det kommer nog när som helst.
Till slut stod det klart att det faktiskt var Alma, med sin otroliga utstrålning och sångröst, som hade vunnit tävlingen. Nu väntar riksfinal för Alma och det här var med största sannolikhet början på en lång och spännande resa för henne. 

När tävlingen var över tog sedan Anton Ewald över scenen. Jag åkte hem till familjen, så jag vet inte om det blev något drag. Vad jag vet är att regnet fortsatte att piska på. Synd när det anordnas så mycket bra...

En stor eloge till Lingman & Co som ger ungdomar sådana här häftiga möjligheter. 
Med tanke på vilka artister de har varit med och plockat fram (Eric Saade, Lisa Nilsson, Zara Larsson och Robin Stjernberg m.fl.), så kan man också lugnt konstatera att de vet vad de pysslar med...

(Som ni ser har jag varit ut och skärmdumpat lite från några Instagram-konton. Följ dem, så får ni ta del av fler schyssta bilder från Sveriges olika artistscener...)

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar