Besökare

söndag 13 juli 2014

"We had joy, we had fun, we had seasons in the sun..."

 Ni som följer mig på Instagram vet redan att vi har haft fabulöst underbara dagar i solen den gångna veckan. Till och med havet hakade på härligheten och steg som högst till 21 grader, vilket innebar att man inte bara kunde doppa sig, utan äntligen bada "på riktigt".
Som jag skrev igår, så har vi de senaste dagarna gått iväg till en badstrand med September, så att hon lättare har kunnat strosa omkring som hon vill i vattnet. Hon gillar verkligen att bada och hoppa från bryggan.
Att åka rutschkana ner i vattnet var också en favorit, utom igår då vinden låg på och hon tyckte att det blev kallt i sin blöta UV-dräkt. Då var det bättre att hålla kroppen i vattnet som nog var omkring 24 grader i den lilla badviken.

 Igår kväll kunde vi sitta i badkläder och käka middag. När vi åkte hem vid kvart i nio visade termometern på altan 40,1 grader.
 Det var verkligen en magisk sommarkväll och för femte kvällen i rad fick min bil stå kvar i skärgården, då vi avnjutit vin till maten. Förutom vin har jag en alldeles ny sommarfavorit i fördrinkskategorin för i år och det är mitt nya påfund:

Mintu Crush
Mintu & Loka Crush Päron

Otroligt fräscht efter en heldag i steksol. 
Intages som alltid med försiktighet!
Idag åkte vi till Valbo för lite shopping. Vi shoppar inte som alla andra när vi åker till Valbo, utan går in i precis de affärer som vi planerat innan. För min del blev det först Stadium där jag köpte nya rosa joggingpjucks, ett par Flip-Floppisar till Turkiet och ett par mönstrade lila träningsbrallor. Därefter tog vi en glass på Ikea (undviker praktiskt taget alltid att gå igenom hysterin, utan går raka vägen till glassen...) och sedan sprang jag in på Cubus och köpte en bikini.  

Idag har jag hittills inte träna något alls och jag tänker nog inte göra det heller. Jag har kört sex löprundor och fem gympass den här veckan och jag vet att kroppen kändes otroligt bra efter en vilodag förra veckan. Särskilt löpningen gynnades av vilan, så jag får nog helt enkelt hålla mig tills imorgon. 

Ikväll är det VM-final och jag klämmer till med 4-1 till Tyskland. Jag tror att Argentina kommer att skaka sönder efter Tysklands första mål och jag tror att det tyska försvaret kommer att ge Messi en otroligt jobbig match.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar