Besökare

söndag 20 juli 2014

Tagit Ledningen

De vanliga julitemperaturerna brukar ligga runt 40 grader i skuggan här nere i Turkiet. Våra två första dagar har legat närmare 30 än 40 och i kombination med en svalkande vind, har vi otroligt sköna dagar på stranden. Därför blir dagarna i bikini väldigt långa också. Igår kom vi ner på stranden klockan åtta. Körde en timmes siesta mitt på dagen, gymmade 40 minuter och sedan var vi nere på stranden och vid poolen hela eftermiddagen... och halva kvällen. Först tjugo över åtta kom vi tillbaka till rummet.
Utsikten från vårt rum. Hotellområdet går ända ner till stranden.
Igår körde vi även våra första set pingis. Ni som känner mig, vet att jag och Älskling brukar ha mycket hårda kamper i pingis och basketstraffar när vi är på semester. Just nu leder jag med 2-1 i set i pingisen och det känns väldigt bra. Och väldigt viktigt eftersom vi båda två har extrema vinnarskallar. Älskling mumlade något om att vi skulle byta bord idag. Det var, enligt honom, fel på nätet ;-)
Igår kväll smaskade vi i oss en smarrig buffé och sedan gick vi ner till beach-restaurangen och lyssnade på live-musik. Inget som direkt imponerade, men härligt att sitta med en cocktail i handen och vågorna som slår mot stranden bredvid.