Besökare

söndag 6 juli 2014

Fitness, Music and Family

Vi har haft en alldeles förträfflig helg, som har innehållit allt det finaste man kan tänka sig. Idag har vi exempelvis spenderat hela dagen vid havet hemma hos mina föräldrar, i riktigt härligt solsken. 
I torsdags eftermiddag kom Septembers farmor och farbror Sten upp. De har bott hos mina föräldrar, så vi har fått massor av kvalitetstid med dem. September var jätteglad över alla fina presenter som de skämde bort henne med. 
...och såhär fina rosor fick jag. 
I träningsväg var jag ute och sprang både på fredagen och lördagen. Det är så mycket enklare att komma iväg på morgonen när solen skiner.
På fredag eftermiddag passade farmor och farbror Sten September, så då kunde jag och Älskling köra ett efterlängtat gympass tillsammans. Jag saknar att kunna träna tillsammans, men men... Var sak har sin tid. På fredagskvällen kom även mina föräldrar hit och vi grillade, åt och drack gott. Jag bjöd på min specialare "Carro's Coffee" som är min egen variant av Irish coffee. 

Carro's Coffee:
5 cl mörk rom, helst Sailor Jerry
En hackad ruta Marabou choklad
Kaffe, helst Gevalia
Grädde
Riven Marabou

Blanda rom, chokladrutan och kaffet, så att chokladen smälter i botten.
På med vispad grädde och toppa grädden med riven choklad
Drick med omdöme! 
På lördagskvällen var jag sedan i Storvik, där jag först bjöd på pianounderhållning till grillningen på Granlidens terass mellan 18-21.00. Sedan svidade jag om, satte gasen i botten och showade från scenen mellan 23-02.00. Det är alltid trevlig stämning på Granliden i Storvik, både från personalens och gästernas sida. Jag har spelat där i många år och jag trivs verkligen där.

Nu är klockan halv nio och September somnade för en halvtimme sedan. Älskling är och jobbar några timmar och snart ska vi runda av några underbara dagar tillsammans. Dagar som speglar mycket av vad den här bloggen just är uppkallad efter:
Fitness, Music and Family

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar