Besökare

torsdag 26 juni 2014

Periodisk Fasta

Som jag skrev häromveckan, kör jag Periodisk Fasta à la 16/8 (Leangains) till 90% ungefär. Undantagen har varit exempelvis midsommarafton. Mitt vanliga ätarfönster ligger fortfarande mellan 13.30-21.30, men ibland måste jag strukturera om lite. Igår var ett sådant exempel, då jag hade ett mycket trevligt och intressant lunchmöte med Bilbolaget klockan 12. Det löste jag då genom att stänga fönstret 20.00 kvällen innan och 20.00 igår kväll. Idag öppnade jag fönstret 13.30 igen. 
 Egentligen är det inte helt optimalt med Leangains när man kör morgoncardio, eftersom teorin säger att jag bör fylla på depåerna direkt efteråt. Jag löser det genom att dricka BCAA innan passet och med jämna mellanrum innan klockan blir 13.30. Jag äter ett mindre mål med både protein och kolhydrater före träningen och dagens största mål intar jag vid 18.30 nu i semstertider, direkt efter gymträningen. Vad jag kan konstatera so far är att kroppen svarar bra på upplägget. Jag är extra stark på gymmet och kroppen känns faktiskt pigg hela dagen, även före dagens första mål.

Dagens träning blev i alla fall till att börja med barnvagnsjogg i 17 minuter. Då var vi som längst hemifrån och plötsligt ville inte September åka vagn längre, utan sitta i min famn. Jag må träna på gym och vara hyggligt stark, men att bära henne hem var en riktig utmaning. Imorgon tar jag med ett bärsele...

På kvällen blev det rygg och sneda magmusklerna i mina nya fräscha tights från GMW Fitness. 
Ser verkligen fram emot när topparna kommer. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar