Besökare

måndag 9 juni 2014

Dieten igång

Många människor tror att diet är detsamma som "bantning", något folk tar till för att gå ned i vikt. Så är det inte. En diet är snarare en plan som man följer för att nå sina mål, oavsett om det är att gå upp eller ned i vikt, bygga muskler eller helt enkelt få bättre resultat av sin träning. Dieten som jag påbörjade idag syftar till att utveckla min fysik, främst rumpa och mage, samt att slimma till kroppen. Jag har ännu inte bestämt något angående tävlingarna i höst. Det beror mycket på hur kroppen svarar på träningen och kosten. Jag vill inte slita så hårt på den nu, efter en hård vinter- och vårsäsong.

Idag tränade jag för övrigt ben på gymmet. Squats, utfall, benspark, bencurl och en specialmaskin för utsida ben. Jag avrundade med några set i en skön magmaskin.

Det känns skönt att vara igång med en tydlig struktur igen. Jag provar på ett nytt upplägg och tror att det kan ta min fysik till nya höjder.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar