Besökare

lördag 7 juni 2014

Årets bästa tid

Vi är inne i årets absolut bästa period just nu, då ljuset skämmer bort oss mer än någonsin. Nästan mer än man kan förstå. Jag vaknade en sväng vid tvåsnåret i natt och då var det så ljust ute, att man lätt hade kunnat ta en promenad.

Ni som inte har testat det, borde ställa klockan på fem någon dag och ta en morgonpromenad. 
Det är något alldeles speciellt på våren. Samhället sover. Fåglarna kvittrar. Dagg i gräset. Syrerikt i luften. Det är Sverige när det är som bäst 
(näst efter en solig och varm midsommarafton såklart...)
 
Igår skjutsade Älskling mig till gymmet i samband med att han åkte till jobbet och lillan sov sin lunchsömn. Det är en smidig rutin, där vi nyttjar tiden väldigt bra. Jag körde rygg och biceps. För ryggen blev det bland annat marklyft, en övning som jag nog bara har kört en handfull gånger de senaste åren. Jag ska lägga in den övningen varje pass framöver, för det är ju en basövning som verkligen ÄR bra. 

Jag körde även latsdrag och där är målet att bygga upp styrkan som jag tappade efter en skada för 3,5 år sedan, så att jag på sikt blir stark i chins igen. Det är något visst med chins. Det är en väldigt bra övning för muskelutveckling, men framför allt är den kanske den mest självförtroende-boostande övningen som finns. 

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar