Besökare

onsdag 18 juni 2014

Aptit på Mat - Aptit på Livet

Det är inte alltid så lätt för en man som tidigare varit ganska hemlig om sitt privatliv, när han nu har en fru som bloggar om både dittan och dattan. Vissa saker tycker jag dock att det är kul att dela med mig av:
Häromkvällen frågade jag Älskling vad han såg mest fram emot på vår stundande semester mindre än en månad kvar - hard to believe... 
Han svarade då:
1: Eftermiddagarna på stranden, vilket innebär tiden när vi kommer ner efter siestan vid halv tre-tre och tills vi kommer tillbaka till hotellet någon gång före sjusnåret. Det brukar kännas lite lustigt att skutta omkring i bikini, när man möter människor som är uppklädda för middag.

2. Att beskåda min aptit.
Jag blev alldeles full i skratt över hans svar, men jag förstår honom faktiskt. Jag älskar mat och njuter verkligen till fullo av Royal Dragons utbud. Min aptit var något han uppskattade redan från början när vi träffades; att jag inte petade i maten. Det brukar sägas att de som har god aptit på mat, har god aptit på livet och det är jag mer än villig att skriva under på.
Efterrätt de Luxe
 Turkish Delights
Fish Plate
 En liten del av kvällens utbud av efterrätter
Mixed Plate
Apropå aptit på livet, har vi en liten krabat som inte vill missa en sekund av det. 
Efter två timmars gediget försök till nattning igår, slutade det hela med en 40 minuters powerwalk i stundtals lätt duggregn. Strax efter nio somnade hon till slut, men klockan två vaknade hon igen. Efter att ha försökt somna om med henne i hennes rum, reste hon sig upp, tog mig i handen, gick in i köket, sa att hon ville ha saft, drack, greppade sedan åter min hand och ledde mig in i vårt sovrum. Där somnade hon sedan efter en kvart mellan mig och Älskling och där ligger hon fortfarande och sussar gott. Oftast sover hon hela nätterna nuförtiden, men det är just nattningen, att tillåta sig själv att somna eftersom hon är extremt trött, som är kruxet.

Idag har hon för övrigt sin sista dag på dagis, sen väntar ett långt sommarlov.

Love,
Carro 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar