Besökare

torsdag 22 maj 2014

Tidig morgonjogg

 Såg här såg jag ut tio över sex i morse. 
Svettig och pustande - men otroligt lycklig.

Klockan 05.15
Jag hade nämligen ställt klockan tidigt i morse och kvart över fem begav jag mig ut på en väldigt härlig joggingrunda. Vi hade nämligen riktigt härligt sommarväder igår och eftersom jag visste att det skulle fortsätta idag, tyckte jag att det var smart att nyttja sommardagen så bra som möjligt. Vi får nämligen inte så många superfina dagar på ett år, här i södra Norrland.
Klockan 06.10
När jag kom tillbaka efter rundan visade det sig att jag hade sprungit fyra minuter snabbare än vanligt. Antagligen för att jag hade en så positiv känsla i kroppen, 
för jag älskar verkligen sommaren.

När jag hade fått min lilla del av sommardagskänsla, kändes det sedan betydligt bättre att bemöta det faktum att jag jobbar, inomhus, hela dagen. Den känslan spelar ut tröttheten, när klockan ringde i morse, med hästlängder.

Love,
Carro


1 kommentar: