Besökare

måndag 7 april 2014

Knoppen är med på banan och förhoppningsvis hakar även kroppen på

Man ska inte ropa hej förrän man  är över bäcken, men det mesta tyder på att jag nu har tagit mig förbi de största hindren på vårens fitnessväg. Det gick lite bättre än väntat och mentalt är jag med på banan. Fysiskt är jag i betydligt bättre skick än vad jag någonsin vågat hoppats på och med undantag från gårdagen då jag totalvilade, har jag nu kunnat gå All In på träningsfronten. Det kan komma bakslag och jag lyssnar noga efter varningssignaler, men i dagsläget tyder det mesta på att kroppen helt plötsligt har bestämt sig för att samarbeta igen... Och tur är väl det med tanke på att det bara är 19 dagar kvar till Sweden Grand Prix...
 
Som vanligt började jag veckan med Legday och körde följande övningar:
Benpress (fokus baksida)
Benspark
Sittande Lårcurl
Benpress (fokus framsida)
Sittande maskin för utsida lår (eller insida om man ställer om den)
 
Jag avundade passet i trappmaskinen, där jag varierade både tempo samt enkel- och dubbelsteg. Den biter på rejält om man lägger manken till. Verkligen en maskin att rekommendera både för kondition och för att stärka ben, rumpa och bål.
 
Love,
Carro 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar