Besökare

söndag 2 mars 2014

Trytande Morgonmotivation - Kill It

 
Fredagens nattjobb tog rejält på krafterna. Igår sov jag en och en halv timme före melodifestivalen och sedan somnade jag direkt efteråt. När jag vaknade vid sju i morse, ville kroppen allt annat än att gå upp. Den kändes tung och seg. Ganska precis så långt man kan komma från känslan man vill ha i kroppen när man ska bege sig ut på en löprunda. 

Nuförtiden kör jag främst konditionsträningen på crosstrainern och även några pass på motionscykel. Löpning hinner jag inte riktigt med, men ibland på helgerna brukar jag försöka ta mig ut. Som i morse, när jag gruvade mig otroligt mycket medan jag snörade på mig mina Icebugs. I det läget tror jag att många skulle ha valt att hoppa över träningen, men det är inget alternativ när man siktar högt. 

Redan efter tre minuters löpning, märkte jag att kroppen inte alls var så tung som den kändes när jag klev ur sängen. Den var snarare smidig och benen kändes starka. 50 minuter senare kom jag tillbaka från en runda som kan ha varit min absolut skönaste runda någonsin. Kanske var det bara lite frisk luft som jag behövde?

Några timmar senare var det dags för ett rygg/baksida axlar pass. Även det gick bra. Kroppen är stark och med tydliga målbilder som spelas upp i huvudet på mig, avklarar jag kanonpass efter kanonpass. Träningen går riktigt bra nu och självklart blir man extra nöjd, när känslan i morse var att kroppen inte tänkte träna överhuvudtaget...

Love,
Carro 

1 kommentar:

  1. Så underbart Carro. Så är det. När det känns tungt måste man tvinga sig ut och sen känns det så skönt. Glad för dig att det kändes bra idag!! :-D

    SvaraRadera