Besökare

onsdag 26 februari 2014

Speglarna på Gymmet

Jag antar att det bara är genuina gymråttor som förstår sig på alla speglar på gymmen. Jag vet att många skakar på huvudet åt dem, men för mig är de för närvarande mina bästa (och enda) träningspartners. I speglarna ser jag att jag utför övningarna strikt, jag ser hur musklerna pumpar (det motiverar mig till några extra reps) och framför allt ser jag hur formen utvecklas. Att knäppa kort gör det ännu lättare med formcheckar 

Just det är nog det mest negativa med träningen nu, jämfört med i somras när jag dietade. Då var September så liten att hon kunde följa med på gymmet i babyskyddet. På helgerna tränade alltid jag och Älskling tillsammans och han kunde då hjälpa mig att ta kort på både form, pump och olika övningar. Han kunde även passa mig vid behov. Jag saknar verkligen det. För trots att jag har tränat på det nya gymmet i tre månader nu, finns det ingen som jag direkt kan fråga om pass. Än mindre om korttagning. Jag och Älskling peppar självklart fortfarande varandra, men det var än mer effektivt när vi kunde göra det "in action". På plats. 

Så folk kan skaka på huvudet bäst de vill. De kan få tro att det handlar om fåfänga också. Jag fortsätter med mina speglar, för som jag skrev tidigare är de för närvarande mina bästa träningspartners...

Love,
Carro  

3 kommentarer:

  1. Jag är likadan, är hopplös med det där med att blogga. Jag kastar in mina inlägg och sen så är det bra typ. :) Bilder är många gånger mycket roligare, och så kan man lägga till en rolig text. Ska bli kul att läsa den för det är bra gubbar bakom den. ;)

    Använder också speglarna mycket för att se att jag kör övningen som jag ska. Dom är jue där på gymmen utav en anledning lixom. Åh du skulle bara veta vad som hände i omklädningsrummet haha. :O
    Kraam!! <3

    SvaraRadera
  2. Hej du..Skit i vad andra tycker,,du är ju din egen chef,och får göra det som du känner är bäst för dig..
    Ja det kom en tår i min ögonvrå när jag lyssnade på Jojken,fantastisk..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Och bästa träningspartners skall man verkligen vara rädda om! :)
    Sv: Vasaloppet och väderutvecklingen känns verkligen sådär just nu. Blir loppet av så kommer jag stå på starten på söndag. Men frågan är ju verkligen om det är värt det till vilket pris som helst. Jag förstår att de verkligen vill genomföra det. Men tråkigt att det skall ske i bekostnad på kvalitén. Jag tror ju tyvärr inte det blir något vidare roligt lopp på söndag om det blir något.. Så innerst inne hoppas jag nästan att de kommer ställa in..

    SvaraRadera