Besökare

tisdag 15 oktober 2013

Välmående är något man själv skapar

Jag är en strukturerad människa. Jag tycker om att planera upp mina dagar, för att sedan bocka av och dunka mig själv berömmande på axeln. Varken listorna eller dunkarna är konkreta, utan existerar bara i mitt huvud. Oftast i alla fall. Det fina med struktur, är att man med lätthet kan utvärdera och vid behov förändra vardagen till det bättre. En sådan förändring träder från och med idag i kraft.
 
Igår småpratade jag nämligen med ett träningsfreak på gymmet och vi kom in på stretching. Jag berättade att jag började många morgnar med ett kort yoga-/stretchingpass när jag var mammaledig och det var en suverän start på dagen... Hey Presto! Varför jag inte det nu? Eftersom jag tydligen är medveten om att det är så skönt?
 Från och med idag, tisdag den 15 oktober, ska jag börja morgonen med yoga. Fem dagar i veckan. Välmående är inget som man får med ett brev på posten. Välmående skapar man själv, precis som så mycket annat fint i livet:
Lycka. Framgång. Satisfaction...
 
...Och vet ni vad det bästa av allt är? Jag behöver bara ställa klockan 25 minuter tidigare än vanligt. En liten uppoffring om man ser till hur mycket man får ut av det, eller hur?
 
Love,
Carro 

1 kommentar:

  1. Låter underbart!
    Själv prioriterar jag sömnen just nu då den oftast blir för lite ändå. Men den dagen jag har tid att sova lite mer, eller snarare verkligen lyckas få till mer sömn med bättre planering skall jag också stretcha mer på morgonen! :)

    SvaraRadera