Besökare

torsdag 2 maj 2013

8 månader senare

 För 8 månader sedan hade vi aldrig träffat September. Hon rock'n'rollade däremot väldigt mycket i magen och vi förstod nog redan då att vi skulle få en liten duracell-kanin till dotter. När vi la oss på kvällen den andra september, hade jag absolut ingen föraning om att Septemberskulle vara född 12 timmar senare.
Ibland önskar jag att jag hade vetat hur snabbt kroppen faktiskt kan återhämta sig efter en graviditet om man tar hand om den både före, under och efter. Jag kom igång med träningen väldigt snabbt efteråt, men började ju faktiskt inte att äta bra förrän för fyra månader sedan. Till den stora debatten om att komma i form efter graviditeten vill jag dock åter igen poängtera att det borde läggas mer krut på kvinnors hälsostatus både före och under graviditeten. I mina ögon skulle det minimera hysterin och frustrationen bland många nyblivna mammor.
 
Love,
Carro 

1 kommentar:

  1. Å va jag önskar att jag också hade varit så där liten när jag var gravid, istället var jag stor som ett hus =)

    Tack för tipset om att gå eller jogga lugnt istället för att hoppa av bandet. Jag blir så glad när du tipsar om saker som kan bli bättre med min träning.

    Hoppas ni får en underbar fredag och helg och att September blir frisk snart. Kram Kram

    SvaraRadera